Čeští tvůrci představují své návrhy v mezinárodní soutěži Fashion Fusion Challenge

  • V rámci soutěže „Fashion Fusion Challenge“ se hledají vizionářské koncepty, které propojují módu a moderní technologie
  • Jana Morávková Minaříková, Rostislav Bujnošek a Vladimír Staněk představili své ideové návrhy na Fashion Fusion Party pořádané společností T-Mobile 

Praha, 18. srpna 2016 - Do prvního ročníku mezinárodní soutěže Fashion Fusion Challenge, kterou vyhlásila společnost Deutsche Telekom, se přihlásili i tři návrháři z České republiky. Nejlepších 10 z přihlášených ze všech zemí pak dostanou šanci v následujících třech měsících zrealizovat své ideové koncepty v oblasti high-tech oblečení, nositelné elektroniky a digitálních lifestylových produktů prostřednictvím účasti ve Fashion Fusion Labu. 

Ve spolupráci s odborníky a specialisty v oblasti inovativní módy a technologií připraví týmy vysoce kvalitní prototypy svých konceptů. Účastníci budou mít možnost využít odborného zázemí, které Fashion Fusion Lab nabízí. Navíc jim bude poskytnuto ubytování a všechny nezbytné materiály, které budou k realizaci svých nápadů potřebovat. 

„Společnost T-Mobile se dlouhodobě profiluje jako jeden z velkých hráčů v oblasti technologických inovací a projekt Fashion Fusion ukazuje další zajímavou cestu, kterou tyto inovace mohou jít,“ říká Martina Kemrová, tisková mluvčí společnosti T-Mobile, a dodává: „Jsme rádi, že prostřednictvím tohoto projektu oslovujeme talentované mladé lidi z celé Evropy a dáváme jim šanci zrealizovat své nápady.“ 

„Czech Design Week má jako jedno z poslání podporu nezávislého a českého designu. Právě proto je pro nás zajímavé podpořit prostřednictvím Fashion Fusion mladé talentované návrháře a designéry,“ vysvětluje Lukáš Pipek, ředitel festivalu Czech Design Week, partnerství se společností T-Mobile. 

Čeští návrháři ve Fashion Fusion 

Jana Morávková Minaříková 

Založila svou značku v roce 2009 po absolutoriu návrhářství na TU Liberec a půlroční stáži na Mimar Sinan Fine Arts University v Istanbulu. Její móda je v nejlepším smyslu nositelná. Jde o atmosférickou, pečlivě zpracovanou prêt-à-porter módu, která zákaznicím přináší radost při oblékání a vytváří intimní svět nadčasového osobního luxusu. Velký důraz klade na výběr látek. Ve svých kolekcích využívá materiály buď vyrobené v Evropě, nebo průkazně pocházející z férové výroby. 

„Už dlouho přemýšlím o využití energie, která vzniká v oděvu při pohybu. V rámci projektu Fashion Fusion proto chci prozkoumat možnosti, které by v tomto směru mohla nabídnout magnetická indukce,“ říká Jana Minaříková. Do soutěže přihlásila ideový návrh tzv. indukčních kalhot. 

Rostislav Bujnošek 

Vystudoval produktový design na Střední umělecké škole v Ostravě a nyní pracuje s přáteli v nově založené značce UNILABEL, která je zaměřená především na tvorbu potisků triček, mikin a tašek.

Návrh, který přihlásil do soutěže Fashion Fusion, představuje spojení moderní technologie a módního doplňku. Kšiltovky REMEMBER HATS jsou unikátním propojením technologie 360° nahrávaní s minimalistickou jednoduchostí návrhu. Po obvodu kšiltovky jsou umístěny širokoúhlé kamery, které snímají okolí a výsledkem je video, díky kterému nositeli kšiltovky nic neunikne. 

Vladimír Staněk

Jako jeden z mála českých designerů se zaměřuje výhradně na pánskou módu, kterou od roku 2010 tvoří pod značkou STINAK. Narodil se v Polance nad Odrou a po studiích architektury a módního designu na pražské VŠUP nabíral znalosti i v USA (Interior Architecture v Rhode Island School of Design) a Velké Británii (Graphis Media Design na University of the Arts). Jeho tvorby si všímají i zahraniční nákupčí a magazíny. Kromě práce na kolekcích oblečení a doplňků pro svou značku je od roku 2012 hlavním návrhářem pánských kolekcí Pietro Filipi. Časopis Forbes ho letos zařadil mezi 30 nadějných Čechů pod 30 let. 

„Představte si, že už se nikdy nebudete muset ostýchat vyjádřit své pocity, náladu či náklonnost.      Nebo někoho neznámého prostě jen pozvat na rande. Svou osobnost můžete zrcadlit pomocí svého oblečeni. To je ve zkratce FACED, idea kterou jsem přihlásil do Fashion Fusion,“ dodal Vladimír Staněk. 

O tom, jak celá soutěž dopadne a kdo bude mít šanci svoje nápady zrealizovat ve Fashion Fusion Labu, se veřejnost dozví již začátkem září. 

Více informací zde: www.fashionfusion.telekom.com.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz