Praha, 17. července 2025 – Deutsche Telekom, matka českého T-Mobile, navazuje na svou již pětiletou tradici podpory mladých a v novém výzkumu odhaluje potřebu dalšího vzdělávání v oblasti digitální ochrany u generace Z. Více než 90 % z dotazovaných mladých Evropanů má obavy o své digitální soukromí a téměř tři čtvrtiny požadují více informací v této oblasti. Výsledky průzkumu stály u zrodu nové evropské kampaně OwnYourWorld, která upozorňuje na problematiku tzv. digitálních dvojníků. Ta zahrnuje stejnojmennou online platformu obsahující šestidílnou sérii digitálních lekcí na téma ochrany online identity. Kampaň odstartovala včera ve Vídni pod hlavičkou Telekom Electronic Beats, kde se uskutečnil i speciální launch event.
Výzkum ukazuje, že až 70 % mladých lidí si uvědomuje, že jejich online aktivity vytvářejí digitální profil, který nemají vždy plně pod kontrolou. Přestože řada z nich používá VPN či anonymní režim, téměř polovina dotázaných stále neví, jak efektivně chránit svou digitální identitu. Jistotu v této oblasti má jen necelých 7 % dotazovaných. Zároveň téměř tři čtvrtiny respondentů volají po dalším vzdělávání v oblasti digitální ochrany. Průzkum publikovaný 20. června probíhal v sedmi evropských zemích včetně Česka a zahrnoval 1 795 respondentů ve věku 16-26 let.
Digitální dvojníci významně ovlivňují každodenní život mladých lidí – zasahují do jejich vztahů, sebevědomí i bezpečnosti. Kampaň #OwnYourWorld upozorňuje, že se mnohdy digitální dvojníci stávají součástí života generace Z, aniž by si to sami uvědomovali. Mohou zapříčinit zahlcení informacemi, zneužít jejich nově objevený zájem nebo ukrást jejich originální nápady v online prostoru – to vše může vést k pocitu, že digitální dvojník ovlivňuje způsob, jakým jsou mladí lidé vnímáni svým okolím i sami sebou.
Kampaň #OwnYourWorld odstartovala 16. července ve Vídni exkluzivním vystoupením polské DJky a producentky VTSS (skutečným jménem Martyna Maja) v Café Landtmann. Součástí launch eventu byla premiéra surrealistického videoklipu režírovaného kultovním duem Shadrinsky. Skladba vznikla právě na základě spolupráce s DJkou VTSS. Videoklip kreativně reflektuje ztrátu kontroly nad digitální identitou, klade důraz na podporu digitální gramotnosti a vrací mladým lidem pocit kontroly nad tím, kdo a jak je reprezentuje v online prostředí.
Její součástí je také online platforma ownyourworld.online, která nabízí šest bezplatných masterclass lekcí navržených tak, aby mladé generaci přiblížily problematiku digitální identity a účinné ochrany soukromí srozumitelnou a zábavnou formou. Lekce jsou vedené VTSS a vizuálně vycházejí ze zmíněného videoklipu. Její obsah bude lokalizován ve spolupráci s influencery pro jednotlivé evropské trhy a bude přístupný i na sociálních sítích. Následně bude kampaň postupně spouštěna napříč Evropou v Německu, Česku a dalších zemích, kde skupina DT působí.
Zdroj výzkumu: Savanta, 2025
Zadáno: společností Deutsche Telekom
Publikováno: 20. června 2025
Detail: 1 795 respondentů, 16-26 let, 7 zemí (Velká Británie, Rakousko, Slovensko, Česká republika, Chorvatsko, Polsko, Německo)
Kampaňové video:
Kreativní koncept: INGO, Stockholm
Talentová strategie a hudební dohled: X&Berlin – Universal Music Publishing Group, Berlín
Režie: Shadrinsky, Paříž
T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz