Fashion Fusion: Deutsche Telekom vyhlašuje mezinárodní soutěž pro nápady v oblasti chytré módy

  • V rámci soutěže „Fashion Fusion Challenge“ se hledají vizionářské koncepty, které propojují módu a high-tech
  • Partnery projektu jsou společnosti Intel a Adidas, časopis WIRED a platforma #FASHIONTECH
  • Projekt Fashion Fusion vychází ze strategie společnosti Deutsche Telekom v oblasti inovací 

Bonn, Spolková republika Německo, 31. května 2016 – Společnost Deutsche Telekom navazuje na trend poslední doby – sbližování oblastí high-tech a módy, jejichž spojením vzniká chytré oblečení – a spouští svůj projekt s názvem Fashion Fusion. Podpora inovativních nápadů pro módu budoucnosti je totiž součástí plánů tohoto operátora stát se digitální lifestylovou značkou. Ve spolupráci s renomovanými partnery vyhlašuje Deutsche Telekom mezinárodní soutěž „Fashion Fusion Challenge“. V jejím rámci budou mít mladí talentovaní tvůrci z celé Evropy jedinečnou příležitost s pomocí odborníků z technologického sektoru, oblasti módy a startupů realizovat své vizionářské koncepty high-tech oblečení, nositelné elektroniky a digitálních lifestylových produktů a uvést je na trh. 

Partnerská spolupráce je pro Deutsche Telekom klíčovým konceptem. Projekt Fashion Fusion tak Deutsche Telekom představuje společně se renomovanými partnery: globální technologická společnost Intel a inovativní časopis WIRED Germany podpoří Fashion Fusion svými odbornými zkušenostmi, materiály a entusiasmem.  Světová sportovní značka Adidas přispěje svým know-how v oblasti módy, přičemž kreativní ředitel firmy Dirk Schönberger zasedne v porotě Fashion Fushion. PREMIUM, jako mezinárodní expert a iniciátor inovací v módním průmyslu, spolu s platformou #FASHIONTECH poskytnou profesionální zázemí pro prezentaci projektu Fashion Fusion. 

Patronem projektu Fashion Fusion je Claudia Nemat, členka představenstva společnosti Deutsche Telekom AG zodpovědná za region Evropa a oblast technologií, která říká, že tato iniciativa je součástí dlouhodobé strategie firmy v oblasti inovací. „Novým trendem v oblasti módy bude chytré a propojené oblečení a doplňky. Visionářské koncepty dneška mohou zítra viset ve vašich šatnících. Proto je pro nás velmi důležité být partnerem inovativních, propojených produktů a služeb. V rámci projektu Fashion Fusion propojujeme důležité hráče a slibné talenty napříč Evropou a dáváme jim příležitost vdechnout život jejich vizím." 

Přihlášky do soutěže Fashion Fusion Challenge již lze podávat. Studenti, mladí profesionálové a startupy z oblasti módy, designu a technologií mohou své nápady přihlašovat až do 1. srpna 2016. Přihlášku lze podat v jedné ze tří kategorií: Propojené přístroje a příslušenství (Connected Devices & Accessories), Móda s digitálním vylepšením (Digitally Enhanced Fashion) a Chytré služby (Smart Services). 

Nejlepší nápady vybere porota složená z předních osobností z oblasti módy a technologií, jako jsou Anita Tillmann (zakladatelka veletrhu Premium), Dirk Schönberger (kreativní ředitel, Adidas), Christin Eisenschmid (generální ředitelka Intel Germany), Gesche Joost (profesorka výzkumu designu, Univerzita umění, Berlín) a Nikolaus Röttger (šéfredaktor WIRED). 

„Může se jednat o chytré hodinky nebo kabelku se solární nabíječkou. Sportovní oblečení, které je chytré a díky použitému materiálu nebo recyklaci i udržitelné, nebo bundy, u nichž se v zimě aktivuje režim zvýšených izolačních vlastností. Projekt Fashion Fusion podporuje vizionářské nápady a koncepty, které mají z dlouhodobého hlediska potenciál zavést se na trhu,“ vysvětluje tvůrkyně chytré módy Lisa Lang, kurátorka konceptu soutěže, která pro uvedení soutěže hrála významnou roli. 

Klíčovou částí soutěže Fashion Fusion Challenge bude Fashion Fusion Lab – tříměsíční workshop, v rámci něhož bude až deset vybraných týmů pracovat na vylepšování jejich módních konceptů. Ve spolupráci s odborníky a specialisty v oblasti inovativní módy a technologií připraví týmy vysoce kvalitní prototypy svých konceptů. Účastníci budou mít možnost využít odborného zázemí, které Fashion Fusion Lab nabízí. Navíc jim bude poskytnuto ubytování a všechny nezbytné materiály, které budou k realizaci svých nápadů potřebovat. Fashion Fusion Lab je otevřenou platformou pro inovace, kterou podporuje hub:raum, inkubátor společnosti Deutsche Telekom. 

Historicky první soutěž Fashion Fusion Challenge vyvrcholí představením prototypů v rámci přehlídky #FASHIONTECH během Berlínského týdne módy, který se bude konat v lednu 2017. Nejlepší tým bude odměněn i peněžitou výhrou v hodnotě 20.000 eur a bude mít příležitost ve spolupráci se společností Deutsche Telekom a jejími partnery svůj nápad uvést na trh. 

Fashion Fusion Lab je dlouhodobým projektem, v rámci něhož mají být každý rok vždy v jiné evropské metropoli otevřeny prostory pro co-working a organizování workshopů. 

Více informací o soutěži Fashion Fusion naleznete na fashionfusion.telekom.com

Deutsche Telekom AG
Oddělení firemní komunikace
 +49 228 1814949
E-mail: media@telekom.de 

Další informace pro média zde:

www.telekom.com/media
www.telekom.com/photos
www.twitter.com/deutschetelekom
www.facebook.com/deutschetelekom
www.telekom.com/blog
www.youtube.com/deutschetelekom
www.instagram.com/deutschetelekom 

O projektu Fashion Fusion
Fashion Fusion je iniciativou společnosti Deutsche Telekom, jejímž cílem je navržení funkční, udržitelné a chytré módy a služeb, lteré obohacují lidské životy. Iniciativa je založena na nápadu propojit módu a technologie prostřednictvím podpory inovativních konceptů a pomoci s jejich uvedením na trh. Partnery projektu Fashion Fusion jsou společnosti Intel, německá mutace časopisu WIRED, Adidas, a mezinárodní módní veletrh Premium. 

O společnosti Deutsche Telekom
Deutsche Telekom je jedním z předních integrovaných telekomunikačních operátorů na světě, který obsluhuje více než 156 milionů mobilních zákazníků a provozuje 29 milionů pevných telefonních linek a přibližně 18 milionů linek pro vysokorychlostní internetové připojení (podle údajů k 31. prosinci 2015). Skupina poskytuje svým zákazníkům produkty a služby v oblasti pevného připojení/vysokorychlostního připojení, mobilních komunikací, internetu a IP TV. Zákazníkům z řad podnikatelů a firem nabízí také ICT řešení. Deutsche Telekom působí ve více než 50 zemích a má přibližně 225 000 zaměstnanců po celém světě. Ve finančním roce 2015 vykázala skupina tržby ve výši 69,2 miliard eur, z nichž přibližně 64 % bylo realizováno mimo Německo.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s více než 6,2 miliony zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz