PRVNÍ TŘI ČTVRTLETÍ 2017: T-MOBILE SI UPEVNIL POZICI MOBILNÍ JEDNIČKY, ZAMĚŘÍ SE NA KONVERGOVANÝ TRH

128 000 nových mobilních zákazníků za 9 měsíců roku 2017
Celkové tržby vzrostly meziročně o téměř 3,2 %
Úspěšný start služby Pevný internet vzduchem, který přinesl 18 000 nových zákazníků
Operátor se připravuje na výrazné investice do infrastruktury fixních sítí

T-Mobile se v prvních třech čtvrtletích roku 2017 mimořádně dařilo. Operátor si díky zisku 128 000 nových zákazníků upevnil pozici domácí mobilní jedničky a výrazně navýšil náskok na konkurenci. Zároveň úspěšně zavedl novou službu Pevný internet vzduchem, kterou začalo využívat 18 000 zákazníků.

Slibná čísla potvrzují nejen pevnou pozici T-Mobile na mobilním trhu, ale také jeho zaměření trh fixních a konvergovaných služeb (FMC). Dlouhodobým cílem je stát se první volbou pro domácnosti využívající společně mobilní a fixní služby, IPTV a také chytré technologie.

„Svět telekomunikačních služeb se velmi rychle mění a budoucnost bude patřit konvergovaným službám, které nabídnou našim zákazníkům řadu výhod,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Pro nás v T-Mobile to znamená nutnost výrazných investic do infrastruktury fixních sítí, které jsme připraveni zahájit ve velmi blízké budoucnosti.“

T-Mobile zůstává spolehlivým a inovativním mobilním operátorem, který je hybnou silou moderní a konkurenceschopné ekonomiky. LTE síť rychlého mobilního internetu nyní pokrývá 98,3 % populace (ve srovnání s 90,7 % před 12 měsíci) a další vylepšení jsou zaměřena primárně na zvýšení rychlosti a kapacity. Nová služba Pevný internet vzduchem přinesla vysokorychlostní připojení do oblastí, kde taková nabídka chyběla. T-Mobile zároveň usilovně připravuje svoji síť na budoucí technologie (eSIM, 5G, IoT).

Zákazníci a využívání služeb

Mobilní trh: K 30. září využívalo mobilní služby T-Mobile téměř 6,2 milionu zákazníků, přičemž vice než 3,8 milionu z nich tvořili zákazníci tarifní a téměř 2,4 milionu zákazníků využívalo předplacené služby. Nejpopulárnějšími tarify nové generace byly neomezené “Mobil M” a “Mobil S”, které byly představeny v dubnu 2017. I nadále dynamicky roste využití datových služeb a vůbec poprvé přesáhnul průměr spotřebovaných dat na zákazníka 1 GB (v případě tarifních zákazníků).

Fixní služby: T-Mobile na začátku roku 2017 představil nabídku pevného připojení vzduchem skrze mobilní síť. Fixní služby včetně připojení xDSL nyní využívá 161 000 zákazníků. V září došlo ke zjednodušení tarifní nabídky a snížení cen pro všechny zákazníky.

TV: IPTV televize T-Mobile TV dostupná všem uživatelům se stabilním internetovým připojením s rychlostí minimálně 5Mbs od jakéhokoliv poskytovatele se dočkala technologických vylepšení, která přináší lepší obraz při nižším datovém toku. Služba zpětného zhlédnutí byla zároveň prodloužena na 72 hodin a je dostupná na všech vice než 180 kanálech.

Finanční ukazatele

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardware dosáhly téměř 20 miliard Kč, tržby z mobilních služeb překonaly 14 miliard Kč. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) byla 255 Kč. Intenzivní růst využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU; tento ukazatel ve třech čtvrtletích po sobě dosáhl 50 %.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, vloni oslavila 20 let na českém trhu. S šesti miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém mobilním trhu. T-Mobile je ale především integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení nejen pro firmy. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů. 

Kontakty na tiskové oddělení: press@t-press.cz, tel.: 603 601 031.