Štědrý den 2015 v síti T-Mobile

Praha, 25. prosince 2015 – Poprvé v doložené historii štědrodenní provoz v síti T-Mobile ve srovnání s předchozím rokem poklesl. Provoz se zřetelně přesunul od „klasických“ hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový provoz v síti operátora se v porovnání se stejným datem loňského roku snížil o necelé procento, celkový počet uskutečněných hovorů klesl o 2,3 % na přibližně 17,9 milionu. SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 29, 5 milionu blahopřejných zpráv, což představuje mírný meziroční nárůst o 0,5 %. K vyššímu nárůstu došlo u multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 495 tisíc, tedy o 7,9 % více než vloni. Nejvíce stoupl oproti loňskému roku celkový datový provoz, a to o 141,8 %.

Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl zhruba 17,9 milionu, což je o 2,3 % méně než v roce 2014. Rozložení hovorů v čase zůstává obdobné jako v předchozích letech: největší hlasový provoz se odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno více než 1,9 milionu hovorů.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den nepatrně stoupl o 0,5 % na 29,5 milionu. Tentokrát si odesilatelé přivstali, zatímco vloni bylo nejvíc SMS odesláno po poledni (12:45 – 13:45), letos byl nejrušnější úsek 10:15 – 11:15, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 milionu zpráv. Nejrušnější čtvrthodina 11:00 – 11:15 přinesla téměř 705 tisíc zpráv.

Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly výraznější nárůst než SMS: letos jejich počet přesáhl 495 tisíc, což je o 7,9 % více než vloni. Nejrušnější MMS provoz probíhal mezi 12:45 – 13:45; během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 43,5 tisíce multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 13:15 – 13:30, kdy MMS centrum přijalo přes 11 tisíc zpráv.

Datový provoz se zvýšil cca o 142 %, a to ve všech typech sítí. Největší nárůst zaznamenala nejrychlejší 4G (LTE) síť, kde se objem dat zvýšil o rekordních 1349 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 20:30 a 21:30.

 

2014 2015 Rozdíl %

Hovory (příchozí i odchozí)

18,309,167

17,885,220

-2.32

Hovory zákazníků TMCZ

9,537,491

9,343,865

-2,03

SMS (mobily i aplikace)

 

29,387,623

 

29,520,030

0,45

SMS z mobilů

27,061,784

26,646,807

-1,53

MMS (mobily i aplikace)

459,120

495,430

7,91

MMS z mobilů

292,180

313,878

7,43

Datový provoz (GB)

24,666

59,649

141,83

2G

3,193

3,066

-3,98

3G

19,047

21,441

12.57

4G

2,426

35,141

1348.80


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s téměř 6,2 milionu zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz