Štědrý den 2017 v síti T-Mobile

Štědrý den v síti T-Mobile byl jasnou ilustrací skutečnosti, že zákazníci stále častěji využívají ke komunikaci datové služby na úkor tradičních hovorů a SMS, a to i ve svátečních dnech. Datový provoz ve všech typech sítí vzrostl o 267 %; rekordní nárůst o 327 % zaznamenala LTE síť. Celkový počet uskutečněných hovorů se pohyboval na úrovni běžné neděle, a dosáhl cca 16,1 milionu, SMS centrum T-Mobile zpracovalo 24,9 milionu blahopřejných zpráv, MMS centrum pak přijalo 558 tisíc zpráv.

Česká republika je oblíbenou vánoční destinací pro zahraniční návštěvníky: podle roamingových dat jich na Štědrý den bylo více než 171.000. Největší podíl tvoří Němci, které s velkým odstupem následují Ukrajinci, Rakušané, Rusové a Slováci.

Datový provoz se zvýšil cca o 267 %. Zatímco ve 2G a 3G síti provoz meziročně klesl (o 15, resp. 25 %), v nejrychlejší 4G (LTE) síti se provoz zvýšil o plných 327 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 21. a 22. hodinou.

Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl necelých 16,1 milionu, tedy o 5 % méně než v roce 2016. Rozložení hovorů v čase zůstává shodné s předchozími lety: největší hlasový provoz se odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno cca 1,8 milionu hovorů.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den poklesl o 10 % na 24,9 milionu. Nejrušnějším úsekem byl opět interval 10:30 – 11:30, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,4 milionu zpráv.

Počet multimediálních zpráv (MMS) dosáhl téměř 558 tisíc, a zůstal na srovnatelné úrovni s loňským rokem. „MMS hodinou“ byl opět úsek mezi 12:45 – 13:45; kdy MMS centrem prošlo přes 50 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s 6,2 milionu mobilních zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení či partnerská řešení nejen pro firmy, ale i instituce a individuální zákazníky. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií. To prokázalo i poslední srovnávací měření kvality sítí P3 communications, v němž T-Mobile zvítězil a získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů. 

Kontakty na tiskové oddělení: press@t-press.cz, tel.: 603 601 031.