ŠTĚDRÝ DEN 2020 V SÍTI T-MOBILE - ČESKO SE ROZDATOVALO

  • Datový provoz meziročně vzrostl o 35 % na 1 435 TB
  • Počet hovorů vzrostl o 5 % na 16,7 milionu
  • Počet SMS se snížil o 13 % na 16,6 milionu

25. prosince 2020, Praha - Během 24. prosince 2020 uskutečnili lidé v síti T-Mobile 16 675 522 hovorů, poslali 16 623 369 SMS a 547 397 MMS. Datový provoz se oproti loňskému Štědrému dnu razantně zvýšil o 35 % na 1 434 756 GB. Zatímco hovory a textové zprávy lidé využívali během dne, nejsilnější datový provoz zavládl až po večerní nadílce a pohádce a kulminoval po desáté hodině večerní.

Počet hovorů byl tradičně výrazně nižší než během běžného všedního dne, ve srovnání s loňským rokem nicméně znatelně narostl. Celkově Češi v síti T-Mobile uskutečnili téměř 16,7 milionu hovorů, což je o téměř 5 % více než v roce 2019. Nejrušnější čtvrthodinou byl úsek 10:15 – 10:30, kdy lidé uskutečnili téměř půl milionu hovorů.

Oproti tomu objem štědrodenních zpráv - zvláště pak multimediálních - byl mnohem vyšší než ve všední den (16,6 milionu SMS a necelých 550 000 MMS). Je ovšem patrné, že obliba klasických textových zpráv klesá: počet SMS se meziročně snížil téměř o 13 %, zatímco počet MMS byl nižší o necelé jedno procento. Nejvíce textovek bylo odesláno mezi 10:00 – 10:15 (téměř 421 000), nejrušnější MMS čtvrthodina nastala před obědem kolem půl dvanácté.

Naopak datový provoz opět meziročně podstatně vzrostl, a to o dalších 35 % na 1 435 TB. Lidé data využívali intenzivněji než ve všední den už od osmé ranní. Nejvyšší datový provoz nastal od desáté večerní hodiny.

Podrobnosti o průběhu vánočního provozu najdete v přiložených grafech:


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, má téměř 6,2 milionu mobilních zákazníků. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení či partnerská řešení nejen pro firmy, ale i instituce a individuální zákazníky. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře) a www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz