VÍTĚZEM JUBILEJNÍHO DESÁTÉHO ROČNÍKU T-MOBILE ROZJEZDŮ JE ĽUBOMÍR KOBÉDA A SMĚSI NA PEČENÍ KVÁSECZECH

  • Mezi technologickými projekty zaujaly kostky pro ovládání inteligentního domu
  • Cenu za odpovědné podnikání si odnáší nápad na samonosné slaměné panely
  • Vítěz získává ceny v celkové hodnotě skoro 700 tisíc Kč
  • Do desátého ročníku podnikatelské soutěže T-Mobile Rozjezdy se přihlásilo 406 projektů

Praha, 4. června 2020 - Absolutním vítězem desátého ročníku T-Mobile Rozjezdů se stal Ľubomír Kobéda a obchod se směsmi na kváskový chléb. Za dobře promyšlené podnikání a schopnost využít příležitosti během jarního nouzového stavu si odnáší ceny za skoro 700 tisíc Kč. Cenu za nejlepší technologické řešení porota udělila Tomáši Poláčkovi (Babice u Říčan) a jeho kostkám pro ovládání inteligentního domu, které zjednoduší život nejen majitelům chytrých domácností, ale i dětem a lidem s poruchou jemné motoriky. Mezi odpovědnými projekty zaujal Viktor Karlík ze Zlína a samonosné slaměné panely, které usnadní stavbu pasivních domů.

Letošní vítěz Ľubomír Kobéda pochází z Brna. Jeho KváseCzech je originální obchod se směsmi na domácí výrobu kváskového pečiva. V balíčku najdete spící kvásek a směs mouky na výrobu 1 kg pečiva spolu s praktickým návodem načasovaným po hodinách. Ľubomír Kobéda peče kváskový chléb už od roku 2012. Vyzkoušel různé metody přípravy, začal pořádat kurzy a tradiční pečení chleba také učí.

Na vítězství Ľubomírova projektu se porota složená z odborníků, úspěšných podnikatelů a investorů, shodla napoprvé. „Nenápadný projekt je důmyslně promyšlený, propočítaný a především zastřešený roky zkušeností z hledání vlastní cesty k perfektnímu bochníku i vedení kurzů. Ľubomír navíc dokázal výborně využít nedostatku droždí během epidemie a dostal své balíčky do široké prodejní sítě,“ říká Martina Kemrová, předsedkyně poroty, manažerka firemní komunikace T-Mobile.

A Margareta Křížová, investorka a členka poroty, doplňuje: „Mám radost, že se vítězem stává KvaseCzech, zemitý a praktický projekt. Navíc, pan Kobéda mě osobně zaujal i svou energií. Bylo na něm jasně znát, že ho podnikání baví, dělá ho srdcem, ale zároveň má všechno dobře spočítané. Na tom projektu není nic ponecháno náhodě, marketing, suroviny, návody, jak si upéct dobrý chleba, všechno dohromady ladí, je to radost. Pro mě byl letošní ročník T Mobile Rozjezdů navíc důkazem, že i v době nelehké jsou tady lidi, kteří mají chuť něco nového rozjet a rozhodně nemíní sedět a lamentovat nad tím, jak je podnikání těžké. A těm rozhodně stojí za to pomoct, tak, jak to dělají Rozjezdy a T Mobile.“

I Martina Kormana, poradce a člena poroty, letošní vítěz potěšil. „V dnešní přetechnizované době vyhrál projekt, který spíše těží z našich tradic a daří se mu to velmi dobře. Namícháno se zdravým selským rozumem, správným tahem na branku a kvalitním produktem je to recept na úspěch, ze kterého by si všichni (nejen) začínající podnikatelé mohli brát příklad. Už jsem vyzkoušel, a určitě to nebylo naposled.“

Ľubomír Kobéda získává ceny v celkové hodnotě 662 694 Kč, v první řadě finanční dar od T-Mobile ve výši 150 tisíc Kč, telekomunikační balíček, firemní aplikace T-Cloud v celkové hodnotě 86 794 Kč, ale také reklamní kampaň od agentur Proboston a Expertia, PR poradenství od agentury AC&C Public Relations, služby Seznam.cz v hodnotě 30 tisíc Kč, poradenství finanční, právní i účetní od dalších partnerů soutěže. Za zmínku stojí i voucher na luxusní dvoupatrový dort od loňského vítěze T-Mobile Rozjezdů Delu Cake.

Zvláštní ceny

Letošní ročník podnikatelské soutěže zaznamenal několik poprvé. Kvůli epidemii a restriktivním opatřením se se soutěžícími musela porota sejít online. Poprvé také vybírala držitele Ceny za nejlepší technologické řešení a Ceny za odpovědné podnikání, které znamenají finanční odměnu a také balíček telekomunikačních služeb. Ucházet se o ně mohly všechny projekty, které se umístily v regionálních kolech. Mezi technologickými projekty zazářil Tomáš Poláček z Babic u Říčan s unikátním řešením ovládání inteligentního domu. Jeho dřevěné kostky nemají displej ani tlačítka, jedním pohybem lze stáhnout žaluzie, zapnout televizi a zároveň zhasnout. Ovládání zvládne i malé dítě nebo člověk s problémy s jemnou motorikou. Na uvedení svého nápadu do výroby získal od T-Mobilu finanční injekci 150 000 Kč.

Cena za odpovědné podnikání putuje do Zlína. Slaměné domy staví Viktor Karlík už léta, ale chtěl by stavby zjednodušit, a tak začíná vyrábět samonosné dřevoslaměné panely. Stavba domů s nízkou energetickou náročností nebo pasivních domů bude díky nim rychlejší a jejich provedení kvalitnější. Panely z běžně odpadové slámy se navíc dají využít i při izolaci běžných staveb. Viktor Karlík si s Cenou za odpovědné podnikání odnáší 100 000 Kč od T-Mobile. Viktor Karlík i Tomáš Poláček zároveň získávají telekomunikační balíček a softwarové aplikace pro firmy z nabídky T-Cloud (Office 365 od Microsoftu, bezpečnostní software Kaspersky, snadnou zálohu telefonů PhoneCopy a zejména profesionální zálohování počítačů, serverů i telefonů do zabezpečeného cloudu od předního evropského poskytovatele Xopero Software) v celkové hodnotě skoro 87 tisíc Kč.

Už podruhé Česká manažerská asociace vybírá mezi regionálními vítězi do 40 let mladé talenty. Zvláštní cenu ČMA letos udělila Viktoru Karlíkovi (samonosné slaměné panely, 38), Davidu Stančíkovi (aplikace Daruju Krev, 19) a Adamu Vlčkovi (Edudadoo, 36). Trojice dostane možnost zúčastnit se mentoringového programu XY – Transfer, a načerpat tak zkušenosti od starších kolegů. „XY – Transfer je prestižním projektem, který dává nadějným mladým manažerům a podnikatelům možnost nahlédnout pod pokličku myšlení těch, kteří to ve svém životě již někam dotáhli. Spolupracujte s nimi a nechte se jimi inspirovat. Doufáme, že zapojení do XY – Transfer pomůže vybraným oceněným jejich podnikatelský sen proměnit v úspěšnou realitu,“ doplňuje Vilém Vrba, člen prezidia České manažerské asociace.

Kvůli posunu způsobeném epidemií byli všichni regionální vítězové vyhlášeni teprve dnes a od večera bojují v online hlasování o Cenu veřejnosti. „Online hlasování je pro řadu projektů možnost poprvé si vyzkoušet online marketing naostro,“ připomíná dlouholetý porotce T-Mobile Rozjezdů a expert na online marketing Mirek Rojek. „Vyhrává ten, který správně identifikuje cíl i cílovou skupinu, přesvědčí své přátele i zákazníky. Ve hře je nejen 100 tisíc korun a další ceny za více než 100 tisíc, ale i důležitá zkušenost pro skutečný podnikatelský život.“

Do hlasování o celostátní Cenu veřejnosti na webu soutěže www.rozjezdy.cz postoupili všichni vítězové z regionálních kol.

V desátém ročníku projektu T-Mobile Rozjezdy soutěžilo 406 nápadů. Třetina (29 procent) projektů je z oblasti IT, jde zejména o software nebo aplikace IoT. Na druhém místě bylo vzdělávání a aktivity a produkty pro volný čas. O podporu se ucházelo i celých 21 procent nápadů z oblasti udržitelného podnikání, například aquaponické farmy, ekologické květinářství či půjčovna hraček. „Opět jsme se setkali s několika společnostmi nabízejícími skleněná brčka, také CNG autoparkem a několika firmami, které znovu využívají staré oblečení,“ shrnuje podnikatelské záměry Eva Karasová, CSR manažerka společnosti T-Mobile. Již tradičně byla největší konkurence v hlavním městě, kde soutěžilo 118 projektů, dále na jižní Moravě (57 přihlášek) a ve středních Čechách (44).

T-Mobile Rozjezdy

T-Mobile Rozjezdy jsou dlouhodobým programem na podporu začínajících podnikatelů. Nabízejí bezplatné regionální semináře v oblastech týkajících se začátku podnikání, druhou částí projektu je soutěž o nejlepší podnikatelský nápad a plán. V každém kraji mohou vyhrát tři podnikatelé, kteří získají finanční odměnu, podporu expertů na různé aspekty podnikání, balíčky služeb a věcné ceny. O celostátním vítězi rozhoduje porota stejně jako o Ceně za nejlepší technologické řešení a Ceně za odpovědné podnikání. O vítězi Ceny veřejnosti se pak rozhoduje v online hlasování na www.rozjezdy.cz.

Partnery letošního ročníku T-Mobile Rozjezdů jsou AZ Legal, Connect Economic Group, Česká manažerská asociace, Expertia, Samsung, Seznam.cz, Slevomat a Xopero Software. Odbornými partnery jsou Proboston a AC&C Public Relations a regionálními DEPO 2015, Fakulta sociálně ekonomická UJEP, Inovační centrum Ústeckého kraje, Jihočeský vědeckotechnický park, Jihomoravské inovační centrum, Krajská hospodářská komora v Plzeňském kraji, Lipo.ink, P-PINK, Středočeské inovační centrum a Technologické centrum Hradec Králové.

Fotografie vítězů najdete ZDE.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s více než 6,2 miliony zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz