Finálové hlasování Rozjezdů začíná

  • Devíti seminářů v regionech se zúčastnilo přes 300 začínajících podnikatelů
  • V cenách bylo celkem rozdáno téměř 7 miliónů korun
  • 14 finalistů se teď popere o přízeň veřejnosti

Praha, 5. prosince –  Dneškem začíná finálová část projektu Rozjezdy 2011 pro začínající podnikatele. Až do konce ledna lze na adrese www.idnes.cz/rozjezdy hlasovat pro nejlepší, nejsympatičtější projekt, který tak díky čtenářům získá od pořádající společnosti T-Mobile dalších 100 tisíc korun do svých podnikatelských začátků. 

Devět zastávek v regionech
Po celý listopad objížděl tým porotců a lektorů Rozjezdů 2011 regiony České republiky. Vše začalo 1. listopadu v Brně a skončilo 1. prosince v Praze. Odborní garanti přednášeli o marketingu, využití sociálních sítí, obchodní komunikaci i strategickém plánování. Za měsíc Rozjezdy prošlo více než 300 podnikatelských začátečníků. Tím ale podpora projektu Rozjezdy nekončí: Všichni, kteří přihlásili projekt (celkem 343 nápadů), získali možnost celý rok konzultovat své denní problémy s experty společnosti T-Mobile, a to z různých oborů, od personalistiky přes právníky, PR, marketing a dalších. Jak poradci, lektoři, tak i porotci pracovali, radili a nadále radí v projektu zdarma. 

„Zájem, nápaditost i promyšlenost některých projektů nás – porotce i lektory - překvapily. Poroty to měly při rozhodování o vítězích opravdu těžké, obzvlášť v těch nejobsazenějších regionech: Moravskoslezském, Jihomoravském, Středočeském kraji a Praze, kde se přihlásilo dokonce 91 podnikatelů,“ říká Petra Pavičová, manažerka společenské odpovědnosti společnosti T-Mobile.  

„Tyto malé firmy jsou hnacím motorem ekonomiky, umí se rychle přizpůsobit poptávce, jsou příslibem zaměstnanosti. Jsme rádi, že se našla firma, která těmto podnikatelům pomáhá v začátcích, poradí jim, aby se mohli soustředit na hlavní obor svého podnikání,“ dodává předseda Svazu měst a obcí ČR Dan Jiránek.   

Veřejné hlasování o nejsympatičtější firmu
Poroty na regionálních workshopech zároveň vyhlásily své favority. Nešlo jen o zisk nebo dokonalý podnikatelský záměr, při rozhodování o vítězích hodnotitelé přihlíželi jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k samotnému předkladateli projektu. 

Na cenách bylo rozdáno přes 7 miliónů korun. Autoři projektů na druhých a třetích místech obdrželi smartphony, notebooky a telekomunikační a marketingové balíčky v hodnotě přes 100 tisíc korun. Nejlepší regionální projekty pak byly oceněny balíčky v hodnotě přesahující 200 tisíc korun. Vítězství navíc znamená účast ve finálovém kole, kde se hraje o dalších 100 tisíc korun v hotovosti. 

Do finále postoupily tyto firmy a nápady:

  • Bezbariérové on-line vzdělávání (Lenka Holubcová, Praha, vzdělávání přes internet, poradny, pro imobilní)
  • B-English (Barbora Novotná, Beroun; první anglicko-česká školka v Berouně)
  • Mateřské centrum v Jedousově (Petra Votavová, Jedousov u Pardubic, založení mateřského centra)
  • Zabavdite.cz (Milena Matuchová, Dvůr Králové nad Labem, tipy na hry a činnosti s dětmi, i těmi s nějakým omezením)
  • autoškola Beetle (Markéta Pagáčová, Cheb, flotilu autoškoly sestavená ze samých vozů Volkswagen New Beetle)
  • Dětský klub Safari (Liběna Kobuyambi Yeka, Plzeň, hlídání dětí předškolního věku v dvojjazyčném prostředí)
  • Angličtina pro děti (Jaroslava Dobroucká, Ústí nad Labem, založila si centrum výuky angličtiny podle principů Helen Doron)
  • Restartskateboards (Turnov, výrobna profesionálních skateboardových prken z tuzemských materiálů)
  • Trička s autorskou grafikou (Monika Holíčková, Sovinec, vyrábí a distribuuje trička s kreslenými motivy z Česka)
  • Jeden za všechny (Hana Toncrová, Zlín, projekt na podporu občanského a společenského života v obcích Zlínského kraje)
  • Rodinná včelí farma (Pavel Samojlovič, Doloplazy, chce vytvořit velkou včelí farmu o tisícovce včelstev)
  • Dvojkola.cz (Marie Žvaková, České Budějovice, půjčovna dvojkol, rádi by v budoucnu nabídli dvojkola i jako rehabilitační pomůcku pro nevidomé)
  • Dětské centrum Tři sluníčka (Richard Pál, Brno)
  • Doučko se Slávkou (Jaroslava Peroutková, Chotěboř, učí děti s poruchami učení a jinými znevýhodněními)

Pro svého favorita mohou uživatelé internetu hlasovat ode dneška až do konce ledna na této stránce, kde jsou i podrobnější profily soutěžících a jejich projektů.

Ani hlasující nepřijdou zkrátka, za svůj hlas mohou získat například telefony nebo vstupenky na slavnostní udílení cen.

Na celostátní úrovni bude kromě Ceny veřejnosti udělena i Cena poroty. Oba vítězové získají dalších 100 tisíc jako finanční injekci do svých začátků. 

Fakta o Rozjezdech
Rozjezdy 2011 jsou prvním ročníkem projektu na podporu drobného podnikání společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. Do soutěže se přihlásilo 343 projektů (zkrácené anotace ke všem přihlášeným projektům najdete na webu rozjezdyroku.cz.). Regionálních workshopů se zúčastnilo přes 300 začínajících podnikatelů. Mezi vítěze budou rozděleny ceny v hodnotě přesahující 7 miliónů korun.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz