H1 2019: VÍCE ZÁKAZNÍKŮ, VYŠŠÍ SPOTŘEBA SLUŽEB, UVEDENÍ NEOMEZENÝCH DAT

Praha, 8. srpna 2019 – V první polovině roku 2019 T-Mobile zaznamenal nárůst zákaznické báze i základních finančních ukazatelů. Spotřeba pevných i mobilních služeb se zvýšila, především v oblasti dat. Operátor vylepšil svou datovou nabídku, uvedl kampaň Neomezené léto, nabízející možnost neomezeného datového provozu během letních měsíců, dále rozšiřoval svou optickou síť a představil několik firemních řešení.  

Zákazníci

K 30. červnu 2019 používalo mobilní služby T-Mobile 6,2 milionu zákazníků, z nichž byly více než čtyři miliony zákazníků smluvních.

Fixní služby zahrnující xDSLPevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky používá 290 000 zákazníků, což je o 39,4 % více než v loňském roce.

TV služby (IPTV, satelit) používalo k 30. červnu 113 000 zákazníků, což představuje téměř dvojnásobek ve srovnání s rokem 2018. Většina těchto zákazníků využívá také program Magenta 1. Nejpopulárnějším prvkem IPTV je funkce zpětného zhlédnutí, zákazníci každý měsíc takto zhlédnou více než 3 miliony pořadů.

Konvergované služby

Vlajková loď T-Mobile v oblasti konvergovaných služeb, Magenta 1, oslavila první výročí. Čím více služeb zákazníci využívají pod jednou smlouvou, tím více benefitů získají. Po roce existence nabídky dvě třetiny zákazníků využívají kombinaci mobilních a fixních služeb a 70 % nových aktivací fixních služeb se odehrává v rámci Magenta 1. Téměř polovina zákazníků v Magentě využívá 4 a více služeb, přičemž nejoblíbenější kombinací jsou dva tarify Mobil S + pevný internet na doma a T-Mobile TV.

Dosažené výsledky nás opravdu těší, neboť naším dlouhodobým cílem je stát se první volbou pro zákazníky využívající konvergované služby,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává: „Jasně vidíme, že Magenta 1 je krok správným směrem: flexibilita, finanční úspora, porce dat navíc a další výhody motivují stále více domácností si užívat tuto nabídku. Důležitým prvkem je svoboda – zákazníci si mohou vybrat služby podle svých potřeb. Tohle je něco, co chceme zachovat i u budoucích nabídek. 

Data, data, data

Zatímco počet provolaných minut i odeslaných SMS v síti TMCZ zůstává dlouhodobě stabilní, aktuálním trendem je rostoucí spotřeba datových služeb. Celkový objem dat přenesených v konvergovaných/kombinovaných službách (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 99 % na 135 000 TB. V mobilních sítích (mobilní data, Internet bez drátu) zákazníci přenesli téměř 35 000 TB. Další výrazný nárůst v této oblasti lze očekávat ve třetím čtvrtletí, jako výsledek kampaně Neomezené léto.

Digitalizace péče o zákazníky

T-Mobile zvyšuje zákaznickou spokojenost také prostřednictvím aplikace Můj T-Mobile, kterou aktuálně aktivně využívá měsíčně více než 1 474 000 zákazníků, tedy 49 % uživatelů chytrých telefonů a přibližně čtvrtina celé zákaznické báze. Nejoceňovanějšími prvky jsou jednoduchý přehled spotřeby a plateb, jednoduché platební metody, množství speciálních nabídek a soutěží. Jako první v ČR T-Mobile obohatil letos v březnu nabídku platebních metod o Apple Pay a GPay.

Technologie

V první polovině roku 2019 operátor dále pokračoval v rozšiřování a zlepšování své LTE sítě. K poslednímu červnu nejrychlejší mobilní síť T-Mobile pokrývala 99,17 % populace v ČR, kombinované pokrytí 3G a LTE dosáhlo 99,26 % populace. Operátor dále implementoval LTE Advanced Technology (LTE-A); ta je nyní implementována na 55,7 % LTE vysílačů. Na konci sledovaného období síť T-Mobile zahrnovala celkem 1 504 LTE-A vysílačů s rychlostmi downloadu až 300 Mbps. Dalších 847 vysílačů nabízí rychlost stahování až 450 Mbps, 1 093 vysílačů až 650 Mbps a 12 do 900 Mbps.

T-Mobile dále pokračoval v rozsáhlých transformačních aktivitách svých síťových a IT technologií, aby dosáhly maximálních synergií přeshraniční spolupráce se Slovak Telekomem. Aktivity zahrnují jak harmonizaci funkčních bloků či přímé sdílení částí systémů a aplikací, např. v oblasti disaster recovery koncepcí. Tyto snahy zahrnují prvky standardní fixní a mobilní sítě, např. PCRF, IMS, ePC, různé monitoringy, varovné a maintenance podsystémy, ale také VAS služby typu televizních platforem.

Finanční ukazatele

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje HW se přiblížily 13,6 miliardy korun v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst 2,5 %. Výsledek potvrzuje dobrou výkonnost společnosti a její pozici jedničky na českém trhu.


 
O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionu zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu, provozuje již více než 1 042 5G vysílačů a svou sítí páté generace pokrývá 21 % obyvatel ČR. Jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka také budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou z priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. Kromě naplňování konkrétních cílů v rámci iniciativy Green Deal se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje i na zmírnění digitální propasti a mentální wellbeing a podporu společensky zodpovědných aktivit. Vůči společnosti jako celku pak přijal auditovatelný závazek, že do konce roku 2024 budou mít jeho CSR aktivity přímý dopad na 555 200 jedinců. Společnost cíleně podporuje neziskové organizace i jednotlivce, pomáhá při mimořádných událostech a její zaměstnanci se pravidelně zapojují do řady dobrovolnických aktivit po celé ČR.
T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz

X