H1 2019: VÍCE ZÁKAZNÍKŮ, VYŠŠÍ SPOTŘEBA SLUŽEB, UVEDENÍ NEOMEZENÝCH DAT

Praha, 8. srpna 2019 – V první polovině roku 2019 T-Mobile zaznamenal nárůst zákaznické báze i základních finančních ukazatelů. Spotřeba pevných i mobilních služeb se zvýšila, především v oblasti dat. Operátor vylepšil svou datovou nabídku, uvedl kampaň Neomezené léto, nabízející možnost neomezeného datového provozu během letních měsíců, dále rozšiřoval svou optickou síť a představil několik firemních řešení.  

Zákazníci

K 30. červnu 2019 používalo mobilní služby T-Mobile 6,2 milionu zákazníků, z nichž byly více než čtyři miliony zákazníků smluvních.

Fixní služby zahrnující xDSLPevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky používá 290 000 zákazníků, což je o 39,4 % více než v loňském roce.

TV služby (IPTV, satelit) používalo k 30. červnu 113 000 zákazníků, což představuje téměř dvojnásobek ve srovnání s rokem 2018. Většina těchto zákazníků využívá také program Magenta 1. Nejpopulárnějším prvkem IPTV je funkce zpětného zhlédnutí, zákazníci každý měsíc takto zhlédnou více než 3 miliony pořadů.

Konvergované služby

Vlajková loď T-Mobile v oblasti konvergovaných služeb, Magenta 1, oslavila první výročí. Čím více služeb zákazníci využívají pod jednou smlouvou, tím více benefitů získají. Po roce existence nabídky dvě třetiny zákazníků využívají kombinaci mobilních a fixních služeb a 70 % nových aktivací fixních služeb se odehrává v rámci Magenta 1. Téměř polovina zákazníků v Magentě využívá 4 a více služeb, přičemž nejoblíbenější kombinací jsou dva tarify Mobil S + pevný internet na doma a T-Mobile TV.

Dosažené výsledky nás opravdu těší, neboť naším dlouhodobým cílem je stát se první volbou pro zákazníky využívající konvergované služby,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic, a dodává: „Jasně vidíme, že Magenta 1 je krok správným směrem: flexibilita, finanční úspora, porce dat navíc a další výhody motivují stále více domácností si užívat tuto nabídku. Důležitým prvkem je svoboda – zákazníci si mohou vybrat služby podle svých potřeb. Tohle je něco, co chceme zachovat i u budoucích nabídek. 

Data, data, data

Zatímco počet provolaných minut i odeslaných SMS v síti TMCZ zůstává dlouhodobě stabilní, aktuálním trendem je rostoucí spotřeba datových služeb. Celkový objem dat přenesených v konvergovaných/kombinovaných službách (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 99 % na 135 000 TB. V mobilních sítích (mobilní data, Internet bez drátu) zákazníci přenesli téměř 35 000 TB. Další výrazný nárůst v této oblasti lze očekávat ve třetím čtvrtletí, jako výsledek kampaně Neomezené léto.

Digitalizace péče o zákazníky

T-Mobile zvyšuje zákaznickou spokojenost také prostřednictvím aplikace Můj T-Mobile, kterou aktuálně aktivně využívá měsíčně více než 1 474 000 zákazníků, tedy 49 % uživatelů chytrých telefonů a přibližně čtvrtina celé zákaznické báze. Nejoceňovanějšími prvky jsou jednoduchý přehled spotřeby a plateb, jednoduché platební metody, množství speciálních nabídek a soutěží. Jako první v ČR T-Mobile obohatil letos v březnu nabídku platebních metod o Apple Pay a GPay.

Technologie

V první polovině roku 2019 operátor dále pokračoval v rozšiřování a zlepšování své LTE sítě. K poslednímu červnu nejrychlejší mobilní síť T-Mobile pokrývala 99,17 % populace v ČR, kombinované pokrytí 3G a LTE dosáhlo 99,26 % populace. Operátor dále implementoval LTE Advanced Technology (LTE-A); ta je nyní implementována na 55,7 % LTE vysílačů. Na konci sledovaného období síť T-Mobile zahrnovala celkem 1 504 LTE-A vysílačů s rychlostmi downloadu až 300 Mbps. Dalších 847 vysílačů nabízí rychlost stahování až 450 Mbps, 1 093 vysílačů až 650 Mbps a 12 do 900 Mbps.

T-Mobile dále pokračoval v rozsáhlých transformačních aktivitách svých síťových a IT technologií, aby dosáhly maximálních synergií přeshraniční spolupráce se Slovak Telekomem. Aktivity zahrnují jak harmonizaci funkčních bloků či přímé sdílení částí systémů a aplikací, např. v oblasti disaster recovery koncepcí. Tyto snahy zahrnují prvky standardní fixní a mobilní sítě, např. PCRF, IMS, ePC, různé monitoringy, varovné a maintenance podsystémy, ale také VAS služby typu televizních platforem.

Finanční ukazatele

Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje HW se přiblížily 13,6 miliardy korun v první polovině roku, což představuje meziroční nárůst 2,5 %. Výsledek potvrzuje dobrou výkonnost společnosti a její pozici jedničky na českém trhu.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s více než 6,2 miliony zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz, +420603601031