První čtvrtletí 2008: Přesvědčivé výsledky

  • Výrazný růst tržeb i EBITDA
  • Počet tarifních zákazníků přesáhl 2,2 milionu, což představuje více než 43 % zákaznické základny

Praha 8. května 2008 - Velmi vysoká nasycenost českého mobilního trhu a snaha T-Mobile dosáhnout vedoucí pozice ve finančních ukazatelích, to byly klíčové faktory, které ovlivnily výsledky společnosti za první čtvrtletí 2008. T-Mobile vykazuje nejvíce aktivních SIM karet: celkový počet zákazníků přesáhl 5,27 milionu, což představuje meziroční nárůst o 3,2 %. Tarifní zákazníci tvoří téměř 43 % z celkové základny; jejich počet dosáhl téměř 2,3 milionu. Finanční výsledky jsou také pozitivní: tržby dosáhly 7,9 miliardy Kč (meziroční nárůst o 6,8 %), ukazatel EBITDA se zvýšil dokonce o 13,2 % přibližně na 4 miliardy Kč. Ukazatel ARPU se zvýšil na úroveň 484 Kč.

"Výsledky, jichž jsme dosáhli v prvním čtvrtletí letošního roku, svědčí o výborné výkonnosti T-Mobile v extrémně konkurenčním prostředí. Penetrace trhu přesahuje 126 %, takže je téměř nemožné získat nové zákazníky. Dobře si uvědomujeme, že pro další rozvoj je životně důležité zaměření na stávající zákazníky," říká Otakar Král, finanční ředitel T-Mobile, a dodává: "Tento náš přístup dokazuje nedávné uvedení komplexního věrnostního programu T-Mobile Bonus, jež je určen všem zákazníkům, bez ohledu na to, zda používají předplacenou kartu či tarif."

Finanční výsledky: celkové tržby vzrostly o 6,8 %, EBITDA o 13,2 %
Celkové tržby dosáhly 7,941 miliardy, což představuje meziroční nárůst ve výši 6,8 %; ukazatel EBITDA (zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace) se za stejné období zvýšil o 13,2 %. EBITDA marže dosahuje vynikajících 51,0 %. Ukazatel ARPU (průměrný měsíční zisk na zákazníka) vzrostl na 484 Kč.

Zákazníci: posílení pozice jedničky
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 3,2 %, v případě tarifních dokonce o 19,8 % na 2,293 milionu. To představuje více než 43 % celkové zákaznické báze. Dosažený "čistý přírůstek" zákazníků ve výši 2 000 je jasným důkazem skutečnosti, že téměř všichni zákazníci jsou již rozděleni mezi tři operátory.

T-Mobile byl i nadále aktivní v business segmentu; mezi zákazníky získanými v prvním čtvrtletí 2008 se objevily například AXA Assistance CZ, Hornbach Baumarkt CS, Raiffeisenbank, Česká zbrojovka či Danone.

"V následujících měsících budeme pokračovat ve strategii zaměřené na retenční aktivity, další rozvoj datových služeb a nabídky určené konkrétním skupinám uživatelů," upozorňuje Otakar Král.

"Pochopitelně, druhé čtvrtletí se odehraje ve znamení Mistrovství Evropy ve fotbale 2008. Jako generální partner české fotbalové reprezentace T-Mobile připravil exkluzivní 'fotbalovou' nabídku, která zahrnuje speciální dárky, informační SMS a MMS balíčky či speciální ME 2008 sekci na WAPu, kde fanoušci najdou zpravodajství o dění na fotbalovém svátku včetně živých přenosů zdarma. A navíc, populární roamingové zvýhodnění Cestovatel bude rozšířeno na Švýcarsko po celý měsíc červen," dodává Král.

(Další informace k výše zmíněným službám hledejte na www.t-press.cz)

Výsledky T-Mobile za první čtvrtletí 2008

  1. čtvrtletí 2008 1. čtvrtletí 2007 Změna
Počet zákazníků (´000) 5 273 5 109  3,2 %
Tarifní zákazníci 2 293 1 915 19,8 %
Twist zákazníci 2 980 3 194 -6,7 %
Noví zákazníci (´000) 2 60 -96,7 %
Tarifní zákazníci 66 106 -37,8 %
Twist zákazníci -64 -46 -
Průměrný měsíční churn 1,4 % 1,3 % 0,1p
Tarifní zákazníci 0,5 % 0,6 % -0,1p
Celkové tržby (mil.Kč) 7 941 7 432 6,8 %
Tržby ARPU 7 649 7 145 7,1 %
EBITDA (mil. Kč) 4 050 3 579 13,2 %
EBITDA marže - celkové tržby (%) 51,0 % 48,2 2,8p
EBITDA marže - tržby ARPU (%) 53,0 % 50,1 2,9p
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč) 484 469 3,3 %
Tarifní zákazníci 853 934 -8,7 %
Twist zákazníci 207 200 3,6 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 22,0 % 20,0 % 2p

Neauditované finanční výsledky v souladu s IFRS.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz