První tři čtvrtletí 2016: návrat k růstu mobilních tržeb po osmi letech, stále jedničkou v počtu zákazníků

Tržby z mobilních služeb vzrostly po 8 letech poklesu
Stabilní zákaznická báze
Spotřeba služeb opět vzrostla, zejména v oblasti dat

Také ve třetím čtvrtletí tohoto roku T-Mobile Czech Republic udržel dosavadní tempo a směr a dosáhl velmi dobrých výsledků. V porovnání se stejným obdobím loňského roku se počet zákazníků mírně zvýšil a lehce překročil hranici 6 milionů. Celkové tržby dosáhly 19,4 miliardy Kč, tržby ze služeb 13,7 miliardy Kč a ukazatel EBITDA se zvýšil o 3,8 %, a to na 8,3 miliardy Kč. Opět vzrostla spotřeba služeb, a to především v oblasti mobilních dat. Objem přenesených dat v síti T-Mobile se meziročně téměř zdvojnásobil a dosáhl 22 831 terabytů.

„S radostí mohu konstatovat, že po osmi letech poklesu tržeb z mobilních služeb jsme dosáhli růstu,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekomu, a doplňuje: „Prvních devět měsíců tohoto roku přineslo nárůst nejen v mobilním segmentu, ale také v oblasti pevných služeb. Navíc jsme dosáhli dvouciferného růstu i v oblasti ICT. Naši zákazníci také velmi příznivě reagovali na nabídku T-Mobile TV, již jsme spustili v květnu tohoto roku.“

Zákazníci

K 30. září 2016 používalo služby T-Mobile přes 6 milionů zákazníků, z toho 3,6 milionu tarifních (61 % zákaznické báze); necelých 2,4 milionu zákazníků pak používalo předplacenou kartu. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora) klesl na 1,4 %.

V tisících  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Počet zákazníků – mobilní služby 5 981 6 002 0,4 %
Tarifní zákazníci 3 556 3 646 2,5 %
Zákazníci s předplacenou kartou 2 425 2 356 -2,8 %
Noví zákazníci -20 -16 n/a
Tarifní zákazníci 56 50 -10,7 %
Zákazníci s předplacenou kartou -75 -66 12 %
Průměrný měsíční churn – mobilní služby 1,5 % 1,4 % -0,1 p. b.

Během prvních tří čtvrtin roku mobilní zákazníci T-Mobile v průměru protelefonovali 156 minut, tedy o 0,6 % více než ve stejném období předchozího roku. Spotřeba vzrostla ve všech oblastech, najmě pak v oblasti datových služeb. Meziročně se objem přenesených dat zvýšil o 95,4 % a dosáhl 22 831 terabytů. 

Finanční ukazatele

V prvních 9 měsících roku 2016 dosáhly celkové tržby z fixních a mobilních služeb 19,4 miliardy Kč, přičemž tržby z mobilních služeb tvořily 13,7 miliardy Kč. Pomineme-li mezinárodní velkoobchodní služby a služby datového centra CE Colo, pokles celkových tržeb ve třetím čtvrtletí 2016 byl pouze 0,7 % a způsobilo ho snížení jednorázových prodejů zboží. Průměrná měsíční útrata na zákazníka (ARPU) meziročně vzrostla na 254 Kč. Trend rychlého růstu spotřeby datových služeb se odrazil v podílu nehlasových služeb na ARPU z mobilních služeb. Ten meziročně vzrostl o 4 procentní body na 48 %.

V Kč  Q1–Q3/2015 Q1–Q3/2016 Meziroční změna
Celkové tržby (mil.) 19 918 19 372 -2,7 %
Tržby ze služeb (mil.) – mobilní služby 13 611 13 727 0,9 %
EBITDA (mil.) – integrované služby 8 035 8 343 3,8 %
EBITDA marže (EBITDA/celkové tržby) 40,3 % 43,1 % 2,7 p. b.
ARPU - mobilní služby 253 254 0,4 %
Tarifní zákazníci

363

359 -1,1 %
Zákazníci s předplacenou kartou 94 93 -1,1 %
Podíl nehlasových služeb na ARPU - mobilní služby

44 %

48 %

4 p. b.

Další informace o aktivitách T-Mobile v roce 2016 najdete zde


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz