Reklama v mobilu je proti internetu téměř třicetkrát účinnější

  • T-Mobile dokončil tříměsíční pilotní program SMS/MMS mobilní reklamy
  • Nejúspěšnější kampaň více než stokrát předčila průměrnou úspěšnost bannerů na internetu
  • Na základě úspěšného pilotu T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamních služeb už letos na podzim

Praha 23. června 2009 - Pilotní provoz mobilní reklamy v České republice, který v červnu dokončila společnost T-Mobile, prokázal vysoce nadprůměrnou účinnost tohoto druhu komunikace se zákazníky. Pilotního projektu se v období od 16. 3. 2009 do 12. 6. 2009 zúčastnilo 22 inzerentů, včetně společností jako Coca Cola, Nestlé, L'Oreal, Ford, Komerční banka nebo Eurolines. Na druhé straně pak bylo osloveno 3 133 příjemců reklamy z řad zákazníků T-Mobile. Průměrná úspěšnost SMS/MMS kampaní v pilotním provozu byla přibližně 27x vyšší než u bannerových kampaní na internetu. Výsledky i té nejméně úspěšné kampaně přitom dokázaly překročit response rate 0,1 %, která je běžná na českém internetu.

"Mobilní telefon je doposud velmi málo využívaný marketingový nástroj. Je přitom unikátní v tom, že je osobní, interaktivní a je vždy tam, kde je také jeho majitel," říká Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile. "Reklama zasílaná do mobilu dokáže na rozdíl od plošné inzerce v tisku či televizi přesně zasáhnout cílovou skupinu (žádné rtěnky pro muže a fotbalové dresy pro ženy...), nabídnout lidem relevantní sdělení a umožnit příjemci na reklamu okamžitě zareagovat. To jsou hlavní důvody, proč náš pilotní provoz potvrdil očekávanou vysokou úspěšnost mobilní reklamy," dodává.

Cílem pilotního provozu bylo umožnit inzerentům vyzkoušet si novou formu komunikace, porovnat účinnost nového komunikačního kanálu vůči ostatním media typům, porovnat efekt pro různé produkty/služby a různá provedení kampaně a konečně také získat reakce příjemců sdělení. Za dobu pilotního provozu 22 inzerentů realizovalo celkem 32 reklamních kampaní a průměrná response rate dosáhla hodnoty 2,72 %. U nejúspěšnější kampaně toto číslo činilo dokonce 11,78 %. I ta nejméně úspěšná kampaň pak měla ve srovnání s internetem nadprůměrný výsledek 0,29 %.

"Úspěšná mobilní kampaň je kombinací vhodně zvolené mechaniky, jasné komunikace a atraktivního zpracování. Značka Coca-Cola se do pilotního programu zapojila s cílem zvýšit povědomí a počet registrací na internetovém věrnostním programu MyCokeZone.cz, který je velmi silně etablovaný na českém (i slovenském) trhu. Je zaměřen na generaci, která využívá novinky v technologii a experimentuje ve virtuálním světě. Pilotní program naplnil naše očekávání i vzhledem k tomu, že mobilní prostředí je pro naši cílovou skupinu přirozené: povědomí o programu (prokliknutí na stránku) 5,87%; registrace 3,45% z oslovených," řekla Adriana Jahňáková ze společnosti Coca-Cola. 

Pilotního provozu mobilní reklamy v síti T-Mobile se účastnili zástupci dvou cílových skupin. Bylo to 1 392 žen ve věku 26 až 50 let žijících ve městech a druhou, početnější skupinu, pak tvořilo 1 741 mladých lidí ve věku do 26 let. Těchto 3 133 zákazníků za účast v pilotu obdrželo volné SMS nebo volné minuty na volání nad rámec tarifu.

Na základě nadprůměrných výsledků pilotního provozu a spokojenosti na straně inzerentů, T-Mobile zvažuje komerční spuštění SMS a MMS reklamy v průběhu 4. kvartálu letošního roku.

Prezentace z tiskové konference je k dipozici zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz