Rozjezdem roku 2012 se stala ostravská alternativa sanitky

  • Romana Tvarůžková získává 100 tisíc korun v hotovosti na hladší rozjezd svého podnikání, dalších 50 tisíc na online reklamu
  • Rozjezdy v druhém ročníku rozdělily 5,5 miliónu korun, vítězům i nadále radí odborníci se začátkem podnikání

Praha, 24. října 2012 –  Vítězem druhého ročníku soutěže Rozjezdy roku se stala Romana Tvarůžková se svým projektem Novodobá sanitka, za kterým se skrývá přeprava pacientů do zdravotnických zařízení. Díky sympatiím hlasujících na stránkách www.rozjezdyroku.cz získá od pořádající společnosti T-Mobile k předchozím výhrám dalších 100 tisíc korun do svých podnikatelských začátků a 50 tisíc korun v podobě balíčku na internetovou propagaci od partnera projektu společnosti Seznam. 

Ostravská „Sanitka“ Romany Tvarůžkové je v České republice zatím ojedinělá služba, rozváží seniory, hendikepované a pacienty po nemocnicích a lékařích, na objednání, rychleji než opravdové sanitky a mnohem levněji než taxi. Za necelý rok od založení firmy už majitelka navázala kontakty s lékaři i nemocnicemi a má své stálé klienty. „Snažíme se alespoň trochu lidem ulehčit život, zdarma na klienty čekáme, doprovázíme, vyřizujeme za ně formality, vyzvedáváme léky,“ vysvětluje Romana Tvarůžková. Stotisícovou výhru může investovat podle svého uvážení, ať už do pořízení auta nebo je utratit za vybavení kanceláře, platby služeb apod. 

„Nedivím se, že veřejnost zaujal právě tento projekt, na první pohled byl zajímavý a sympatický i porotě. Již v regionální kole mě Novodobá sanitka zaujala. Je to originální a u nás nevídaný projekt, který má nejen obchodní potenciál, ale zároveň i velký přínos pro své okolí, tedy obyvatele města Ostravy. Přejeme Romaně, aby se jí dařilo a mohla si i dál plnit svůj sen,“ říká Petra Pavičová, CSR manažerka společnosti T-Mobile. 

Filip Dřímalka, člen severomoravské poroty a jednatel odborného partnera projektu EF1 marketing & management, k tomu dodává:Velice se mi líbilo zapálení paní Tvarůžkové pro věc, jasný směr, kterým by se chtěla do budoucna ubírat a neustálé zkoušení nových služeb či propagace. Navíc se do podnikání pustila od nuly a už dokázala vybudovat fungující živnost.“ 

„Stát u počátku podobných projektů nám dělá radost. Vidět někoho, kdo skloubí dobrý a užitečný nápad s vlastním podnikáním, je vždy povzbudivé. O to více, když se sami snažíme efektivní reklamou pomáhat rozjet a zviditelnit aktivity menších i středních podnikatelů – právě jim může totiž on-line reklama přinést nejvíce užitku v poměru k vynaloženým nákladům,“ dodává Michal Vodák, marketingový ředitel Seznam.cz. 

Speciální cenu v podobě ročního start-up členství pak udělil Business Tuesday Network, a to vítězi středočeského kola Rozjezdů Davidu Dudášovi. Jako student ČVUT se rozhodl uplatnit své znalosti v praxi a pomáhat lidem, kteří budují nebo rekonstruují rodinný dům nebo byt. Jeho společnost Construction Consulting nabízí možnost zdarma ověřit cenu projektu a časový plán už během plánování stavby. 

Čtrnáct statečných 
Ve finále se ucházelo o přízeň veřejnosti 14 vítězných projektů, které vybraly odborné regionální poroty během letních seminářů v jednotlivých krajských městech. Poroty přitom tvořili nejen reprezentanti společnosti T-Mobile a odborných partnerů projektu – společnosti Seznam.cz, firmy EF1 marketing & management a Zalozfirmu.cz, ale také obyvatelé daného kraje – zástupci magistrátů měst, regionální novináři nebo úspěšní místní podnikatelé (mezi nimi například Dalibor Dědek, generální ředitel firmy Jablotron, nebo Zdeněk Černý, jednatel firmy BIOMAC). Nešlo jen o zisk nebo dokonalý podnikatelský záměr. Při rozhodování o vítězích hodnotitelé přihlíželi jak k podnikatelské kvalitě projektu, tak i k jeho přínosu místní komunitě, důvodům pro zahájení podnikání i k  osobnímu přístupu předkladatele projektu. 

Hlasování proběhlo mezi 17. zářím a 14. říjnem na stránkách projektu www.rozjezdyroku.cz. Zúčastnilo se jej téměř 8 tisíc lidí. Těsně před cílovou prémií zůstaly další nadějné projekty: Blanka Zemanová ze Švihova, která vyrábí razítka na zakázku, a lanový park v Českých Budějovicích, který založil Vojtěch Prokeš. 

O Rozjezdech
Do Rozjezdů 2012, druhého ročníku této soutěže pro začínající podnikatele, se přihlásilo 360 projektů. I přesto, že organizátoři omezili účast neziskových organizací a počet projektů na osobu, množství přihlášek o několik desítek překonalo loňský stav. Stejně jako v prvním ročníku byli letos nejaktivnější soutěžící v Praze a středních Čechách, výrazné zastoupení měla i Morava.

Soutěžícím jsou v rámci projektu připraveni pomoci zkušení odborníci mobilního operátora i odborných partnerů: Seznam.cz, Nokia, EF1, Neocont a Zalozfirmu.cz. Tři výherci v každém regionu si odnesli věcné ceny v hodnotě 70 000 Kč, první projekt pak za 250 000 Kč, celkem bylo rozdáno 5,5 miliónu korun. Spolu s  poradenstvím v oblasti marketingu, zakládání firmy a také online marketingu jde o výraznou pomoc při startu firmy. T-Mobile spolu s partnery tak i letos pomohl na vlastní nohy 42 podnikatelům.
Podrobné informace o projektu zde.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz