Štědrý den 2015 v síti T-Mobile

Praha, 25. prosince 2015 – Poprvé v doložené historii štědrodenní provoz v síti T-Mobile ve srovnání s předchozím rokem poklesl. Provoz se zřetelně přesunul od „klasických“ hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový provoz v síti operátora se v porovnání se stejným datem loňského roku snížil o necelé procento, celkový počet uskutečněných hovorů klesl o 2,3 % na přibližně 17,9 milionu. SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 29, 5 milionu blahopřejných zpráv, což představuje mírný meziroční nárůst o 0,5 %. K vyššímu nárůstu došlo u multimediálních zpráv – MMS centrum jich přijalo 495 tisíc, tedy o 7,9 % více než vloni. Nejvíce stoupl oproti loňskému roku celkový datový provoz, a to o 141,8 %.

Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl zhruba 17,9 milionu, což je o 2,3 % méně než v roce 2014. Rozložení hovorů v čase zůstává obdobné jako v předchozích letech: největší hlasový provoz se odehrál mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno více než 1,9 milionu hovorů.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile na Štědrý den nepatrně stoupl o 0,5 % na 29,5 milionu. Tentokrát si odesilatelé přivstali, zatímco vloni bylo nejvíc SMS odesláno po poledni (12:45 – 13:45), letos byl nejrušnější úsek 10:15 – 11:15, kdy SMS centrum zpracovalo více než 2,8 milionu zpráv. Nejrušnější čtvrthodina 11:00 – 11:15 přinesla téměř 705 tisíc zpráv.

Multimediální zprávy (MMS) zaznamenaly výraznější nárůst než SMS: letos jejich počet přesáhl 495 tisíc, což je o 7,9 % více než vloni. Nejrušnější MMS provoz probíhal mezi 12:45 – 13:45; během tohoto úseku MMS centrem prošlo přes 43,5 tisíce multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou byla čtvrthodina 13:15 – 13:30, kdy MMS centrum přijalo přes 11 tisíc zpráv.

Datový provoz se zvýšil cca o 142 %, a to ve všech typech sítí. Největší nárůst zaznamenala nejrychlejší 4G (LTE) síť, kde se objem dat zvýšil o rekordních 1349 %. Lidé nejvíc datovali večer po nadílce, mezi 20:30 a 21:30.

 

2014 2015 Rozdíl %

Hovory (příchozí i odchozí)

18,309,167

17,885,220

-2.32

Hovory zákazníků TMCZ

9,537,491

9,343,865

-2,03

SMS (mobily i aplikace)

 

29,387,623

 

29,520,030

0,45

SMS z mobilů

27,061,784

26,646,807

-1,53

MMS (mobily i aplikace)

459,120

495,430

7,91

MMS z mobilů

292,180

313,878

7,43

Datový provoz (GB)

24,666

59,649

141,83

2G

3,193

3,066

-3,98

3G

19,047

21,441

12.57

4G

2,426

35,141

1348.80


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz