Štědrý den v síti T-Mobile

  • Vánoční provoz vzrostl ve všech sledovaných parametrech
  • Největší nárůst zaznamenaly opět MMS zprávy  

Praha 25. prosince 2008 - Letošní statistiky vánočního provozu v síti T-Mobile opět potvrzují trend, že mobilní telefony patří mezi nejoblíbenější prostředníky komunikace. Oproti loňskému roku, kdy byla na Štědrý den patrná mírná stagnace v objemu provozu, dochází v letošním roce k nárůstu ve všech sledovaných parametrech. SMS zpráva zůstavá i nadále nejoblíbenějším způsobem, jak poblahopřát bližním: zákazníci T-Mobile odeslali téměř 28,2 milionu textových zpráv, což představuje nárůst o 4,9 procenta, na rozdíl od loňského roku si je však zákazníci posílali během celého dne, nikoliv hlavně v dopoledních hodinách. Vzrostl také počet odeslaných MMS zpráv, a to o více než 11 procent. Celkový počet hovorů pak mírně vzrostl na 16,5 milionu hovorů.

Na Štědrý den si lidé volali více než v loňském roce - celkový počet příchozích i ochozích hovorů dosáhnul téměř 16,5 milionu hovorů, což je nárůst o více než 2 % oproti loňskému roku, z tohoto počtu více než 9 milionů hovorů uskutečnili zákazníci T-Mobile. Největší hlasový provoz se odehrál o půl hodiny dříve oproti loňskému roku - mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno cca 1,5 milionu hovorů, zvýšený provoz byl také mezi 19 a 21 hod, kdy si lidé sdělovali dojmy z vánoční nadílky.

Počet zaslaných SMS zpráv se zvýšil o více než 4,9 % procent. Celkově zákazníci ze svých mobilů odeslali téměř 28,2 milionu zpráv. Oproti předchozím rokům došlo k výrazné změně ve zvyklostech zákazníků - zatímco dříve si lidé na Štědrý den posílali SMS zprávy obvykle mezi 11 a 12 hodinou, v letošním roce si psaní SMSek rozložili na celý den. Nejrušnější čtvrthodinou SMS provozu pak byl úsek 13:15 a 13:30, kdy zákazníci odeslali více než 719 tisíc zpráv.

Největší nárůst opět zaznamenaly MMS zprávy: zatímco v roce 2007 prošlo MMS centrem více než 184 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet přesáhl 205 tisíc, což představuje nárůst o 11,53 procenta. Nejvíce multimediálních zpráv si lidé poslali mezi 11:30 a 12:30 (více než 15 tisíc MMS zpráv).


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz