Štědrý den v síti T-Mobile

  • Celkový provoz vyšší o 16 %
  • Výrazný nárůst MMS - o 19 %
  • SMS centrum zpracovalo 31,2 milionu zpráv   

Praha 25. prosince 2009 - Ani letos uživatelé mobilních telefonů nezklamali a opět svými vánočními pozdravy přispěli k výraznému zvýšení štědrodenního provozu. Ten vzrostl o 16 % ve srovnání s rokem 2008. Zvýšil se také počet hovorů, a to o 2,8 % na 16,9 milionu. Nejvýrazněji vzrostl počet MMS zpráv, a to téměř o 19 %. Ovšem stále nejoblíbenějším způsobem, jak popřát svým blízkým, zůstává textová zpráva. SMS centrum jich zpracovalo 31,2 milionu, a to i přesto, že počet SMS odeslaných z mobilů meziročně klesl o 1,7 %. Zákazníci T-Mobile odeslali 27,7 milionu textových zpráv, přičemž nejvíce aktivní byli v době 10:15 - 14:15.

Již několik let po sobě se projevuje příklon zákazníků k osobnějšímu způsobu blahopřání, tedy k hovorům. Letošní Štědrý den nebyl výjimkou: celkový počet příchozích i ochozích hovorů dosáhl téměř 16,9 milionu, což představuje meziroční nárůst o více než 2,8 %. Téměř 9,3 milionů hovorů z tohoto počtu uskutečnili zákazníci T-Mobile. Největší hlasový provoz se odehrál stejně jako vloni mezi 10:00 a 11:00, kdy bylo uskutečněno 1,6 milionu hovorů. Zvýšený provoz byl také mezi 20 a 21 hod, kdy si lidé sdělovali dojmy z vánoční nadílky.

Celkový počet textových zpráv zpracovaných SMS centrem T-Mobile se letos zvýšil o 1,5 % na téměř 31,2 milionu. Celkově zákazníci ze svých mobilů odeslali téměř 27,7 milionu zpráv, což představuje mírný pokles oproti loňskému roku o 1,7 %. Naopak počet SMS zpráv odeslaných prostřednictvím externích aplikací se zvýšil téměř o milion na bezmála 3,5 milionu zpráv. Nejrušnější SMS hodinou byl úsek 12.15 - 13.15, kdy SMS centrum zpracovalo více než 3 miliony zpráv. V nejrušnější čtvrthodině 12:45 - 13:00 pak bylo zpracováno 774 tisíc zpráv.

Největší nárůst opět zaznamenaly MMS zprávy: zatímco v roce 2008 prošlo MMS centrem zhruba 205 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet přesáhl 244 tisíc, což představuje nárůst téměř o 19 procent. Nejrušnější MMS hodina nastala letos o dvě hodiny dříve než vloni.  Mezi 9:00 a 10:00 MMS centrem prošlo více než 23,6 tisíc multimediálních zpráv z mobilů, externích aplikací a internetu. Multimediální špičkou ovšem byla čtvrthodina 18:15 - 18:30, kdy MMS centrum přijalo 7,4 tisíce zpráv.

Během Štědrého dne využívali síť T-Mobile nejčastěji návštěvníci z Německa (27 %), Velké Británie (13 %) a Slovenska (8 %). Top 10 nejaktivnějších "roamerů" pak doplňovali Holanďané, Poláci, Rakušané, Italové, Rusové, Francouzi a Ukrajinci. 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz