Třetí čtvrtletí 2004: významný růst počtu tarifních zákazníků i čistého zisku

  • Tarifní zákazníci nadále nejvíce preferují T-Mobile: jejich počet meziročně vzrostl o 29 procent
  • Celkové tržby přesáhly 19,3 miliardy Kč, výrazný růst čistého zisku na téměř 3,5 miliardy Kč
  • Prudký rozvoj datových služeb - objem přenesených GPRS dat vyšší o 3748 procent

Praha 11. listopadu 2004 - Také třetí čtvrtletí 2004 potvrdilo vedoucí pozici společnosti T-Mobile na českém trhu v oblasti tarifních zákazníků. Služby T-Mobile si jich ve srovnání se stejným obdobím roku 2003 vybralo o 29 % více. Přírůstek zákazníků za první tři čtvrtletí roku zůstal meziročně víceméně stejný (183 tisíc ve srovnání se 182 tisíci ve 3. čtvrtletí 2003). T-Mobile tak v ČR nyní obsluhuje 4,130 milionu zákazníků, což znamená meziroční růst o 439 000, resp. o téměř 12 % (ve stejném období 2003 to bylo 3,691 milionu). Více než jeden milion zákazníků z tohoto počtu využívá některý z paušálních programů.

"Jsme hrdí na to, že nejvíce zákazníků za poslední rok zamířilo k nám. Tím se potvrzuje náš důraz na kombinaci výhodných cen s nejvyšším standardem služeb. Ten byl navíc v posledních několika měsících potvrzen řadou ocenění za kvalitu sítě i služeb jako takových. Nejvýznamnější pro nás byla Národní cena ČR za jakost; skupina T-Mobile pak byla vyhlášena Nejlepším globálním mobilním operátorem," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a.s.

V provozních výsledcích T-Mobile potvrdil růstový trend, nejvýrazněji v datových službách - počet přenesených dat se zvýšil více než 38krát. Dlouhodobě deklarovaný důraz na hlasové služby se odrazil v nárůstu počtu provolaných minut - tento ukazatel se zvýšil o 15,5 procenta ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.

"Také třetí čtvrtletí prokázalo dramatický růst zájmu českých uživatelů o mobilní data. Jsme přesvědčeni, že služba EDGE, kterou jsme spustili tento týden, uspokojí i potřeby náročných uživatelů mobilních datových služeb," dodává Roland Mahler.

3. čtvrtletí 2004

3. čtvrtletí 2003

Změna v %

Počet zákazníků ('000)

4 130

3 691

+11,9

Tarifní zákazníci

1 050

814

+29,0

Twist zákazníci

3 080

2 877

+7,1

Noví zákazníci ('000)

183

182

+0,5

Tarifní zákazníci

161

143

+12,6

Twist zákazníci

22

39

(43,7)

Celkové tržby (mil. Kč)

19 389

17 906

+8,3

EBITDA (mil.Kč)

8 913

8 328

+7,0

Čistý zisk (mil.Kč)

3 483

2 938

+18,6

ARPU (Kč)

470

489

(4,0)

Finanční výsledky podle německých standardů GAAP, neauditováno.

Celkové tržby stouply na 19,389 miliardy korun, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje nárůst o 8,3 procenta. Vzhledem k porovnávanému období vzrostly také ukazatele EBITDA (o 7 procent) a čistý zisk (o 18,6 procenta). Přes nárůst provozu v oblasti hlasových i nehlasových služeb klesly průměrné tržby na zákazníka (ARPU) o 4 procenta. V tomto faktu se odráží především růst zákaznické základny a výhodný poměr ceny a kvality.

"Naším největším úspěchem je dosažení stálého růstu na saturovaném trhu. Jedním z motorů tohoto růstu je fakt, že stále více firem volí T-Mobile; oceňují stabilitu a know-how předního mezinárodního operátora," říká Otakar Král, výkonný ředitel finančního úseku T-Mobile Czech Republic a.s.

Seznam nových firemních klientů zahrnuje tak významná jména, jako jsou Státní fond životního prostředí České republiky, Česká biskupská konference, Česká inspekce životního prostředí, Třinecké železárny, SETUZA, EUROMEDIA GROUP, EXIM Tours či Renault Trucks ČR.

Otázky a odpovědi na toto téma naleznete zde:

Studii naleznete zde:


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz