Výsledky společnosti T-Mobile Czech Republic za 1. pololetí

  • Počet tarifních zákazníků dosáhl bezmála 2,6 milionu, což představuje téměř 48 % naší zákaznické základny
  • Tržby ze služeb přesáhly 15,3 miliardy Kč

Praha, 6. srpna 2009 - V prvním pololetí roku 2009 dosáhla společnost T-Mobile Czech Republic uspokojivých výsledků i přes zpomalení celé české ekonomiky. Ke konci června 2009 T-Mobile registroval více než 5,4 milionu zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 2,3 %. Bezmála 2,6 milionu, tj. téměř
48 % zákaznické základny, tvoří tarifní zákazníci. Tržby společnosti dosáhly 15,9 miliard Kč, hodnota EBITDA činí 8,4 miliardy Kč. Ukazatel ARPU dosáhl hodnoty 472 Kč.

"Přestože byly výsledky za první pololetí ovlivněny zpomalením ekonomiky, podařilo se nám udržet pozitivní trend jejich vývoje. Skutečnost, že jsme dosáhli růstu u důležitých ukazatelů, je důkazem silné motivace a stabilních hospodářských výsledků," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic.

V prvním pololetí roku společnost uvedla řadu inovativních služeb a výrobků, např. nové komunitní tarify, tarif Firma určený firemním zákazníkům nebo telefon T-Mobile G1. Pro své zákazníky připravila i řadu vylepšení u oblíbených služeb, jako je tarif Rodina nebo roamingové zvýhodnění Cestovatel. Společnost také úspěšně otestovala nové formy mobilní reklamy a distribuce digitální hudby.

Finanční výsledky
Celkové tržby dosáhly v první polovině roku 15,9 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o pouhá 2 procenta. Tržby ARPU (tržby ze služeb) činily 15,3 miliardy Kč. Hodnota EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) byla 8,4 miliardy Kč, což představuje meziroční nárůst o 4,9 %. Finanční výsledky byly pozitivně ovlivněny zvýšením efektivity a urovnáním sporu o propojení se společností TO2 (kladný dopad na EBITDA ve výši 950 milionů Kč a na tržby ARPU ve výši přibližně 500 milionů Kč). Hodnota ukazatele ARPU (průměrná měsíční útrata na zákazníka) ke konci června 2009 meziročně poklesla o 4,8 % na 472 Kč i přes zvýšení podílu tarifních zákazníků na celkové zákaznické základně, což bylo ovlivněno uvedením tarifů nové generace, migracemi zákazníků na předplacené služby a regulačními opatřeními. Podíl nehlasových služeb na tržbách ARPU tvořil 22 %.

Zákazníci
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 2,3 % na 5,43 milionu. Počet tarifních zákazníků se zvýšil o 9,5 % na 2,59 milionu, což představuje 47,8 % celkové zákaznické základny.

"V následujících měsících se budeme ještě více zaměřovat na nabídku datových služeb a dále rozvíjet naši stávající strategii zacílenou na komunitní služby," říká Roland Mahler.

V roce 2009 se společnost zaměřuje na nabídku výhodných služeb a tarifů, které zákazníkům pomáhají optimalizovat výdaje na telekomunikační služby. Příkladem jsou nové tarifní programy Firma určené pro malé a střední podniky, které nabízejí jeden kreditní tarif pro celou firmu, a nová verze tarifního zvýhodnění Rodina, jehož uživatelé mohou komunikovat zdarma ve skupině až pěti lidí prostřednictvím volání, SMS a MMS za ještě nižší měsíční poplatek. Oblíbené roamingové zvýhodnění Cestovatel bylo rozšířeno také na Řecko a Bulharsko.

(Další informace o výše uvedených nabídkách najdete na www.t-press.cz)

Výsledky za první pololetí 2009:

  Q2 2008 Q2 2009 H1 2008 H1 2009 Změna (%)
Počet zákazníků ('000) 5 313 5 433 5 313 5 433 2,3
Tarifní zákazníci 2 372 2 599 2 372 2 599 9,5
Twist zákazníci 2 941 2 834 2 941 2 834 -3,6
Noví zákazníci ('000) 40 22 42 11 -73,8
Tarifní zákazníci  79 55 145 99 -31,4
Twist zákazníci  -39 -33 -103 -88 -14,0
Průměrný měsíční churn (%) 1,3 1,2 1,4 1,4 0,0  pp
Tarifní zákazníci 0,4 0,4 0,4 0,5 0,1 pp
Tržby celkem (mil. Kč) 8 264 8 283 16 205 15 878 -2,0
Tržby ARPU 8 037 7 993 15 685 15 316 -2,4
EBITDA (mil. Kč) 3 911 4 834 7 961 8 352 4,9
EBITDA marže - celkové tržby (%) 47,3 58,4 49,1 52,6 3,5 pp
EBITDA marže - tržby ARPU 48,7 60,5 50,8 54,5 3,8 pp
ARPU 507 492 496 472 -4,8
Tarifní zákazníci 874 807 863 781 -9,5
Twist zákazníci 217 207 212 197 -6,9
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 21 21 21 22 1 pp

 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz