Výsledky T-Mobile za 1. čtvrtletí 2004: Rychleji než před rokem

  • První čtvrtletí potvrdilo cíl stát se jedničkou na trhu
  • Zákazníci chtějí tarifní programy
  • Tržby činily 6,1 miliardy korun, čistý zisk přesáhl miliardu korun
  • Počet odeslaných  SMS vzrostl o 7%

Praha - Výrazný nárůst počtu klientů i objemu využívaných služeb zaznamenal v prvním čtvrtletí 2004 T-Mobile Czech Republic. Počet klientů se zvýšil o 43 000 (meziročně o 441 000) na 3,991 milionu.

T-Mobile v září 2003 přišel se zcela novou koncepcí produktů pro různé skupiny zákazníků. Specializované tarify (například pro studenty, nebo cizince žijící v ČR), stejně jako další nabídky (například  víkendová volání a výhody Twist Bonus) přilákaly statisíce klientů a ostatní operátoři řadu z nich brzy napodobili. "My jsme ale byli první, kdo výhodné nabídky přinesl, a zákazníci na to nezapomínají. Za to jim děkujeme," říká generální ředitel společnosti Roland Mahler.

Nárůst počtu zákazníků se projevil u standardních tarifních programů. Ty si objednávali nejen noví zákazníci, ale přešla na ně i řada těch, kdo dosud využívali předplacené karty Twist. "Těší nás, že neustále roste počet klientů, kteří si uvědomují výhody standardních tarifních programů. V tomto ohledu jsme nejúspěšnější operátor na českém trhu a doufáme, že tuto pozici si udržíme," uvedl Mahler.

V prvním pololetí (19.4.) T-Mobile překonal hranici 4 milionů zákazníků.

1. čtvrtletí 2004 1. čtvrtletí 2003 Změna %
Počet zákazníků ('000) 3 991 3 550 12,4
tarifní zákazníci 947 721 31,3
Twist zákazníci 3 044 2 829 7,6
Noví zákazníci 43 000 40 000 7,5
tarifní zákazníci 58 000 49 000 18,4
Twist zákazníci -15 000 - 9 000 -
Celkové tržby (mil.Kč) 6 125 5 692 7,6
EBITDA (mil. Kč) 2 775 2 833 (2,0)
Čistý zisk (mil. Kč) 1 040 1 038 0,2
ARPU (Kč) 452 472 (4,2)
Celkový počet odeslaných SMS (mil.) 442 413 7,0
Uvedené finanční výsledky jsou v souladu s německým GAAP.

Za první čtvrtletí roku 2004 činily celkové tržby společnosti T-Mobile 6,125 miliardy korun, což je o 7,6 procenta více, než o rok dříve. Ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, odpisy a amortizací) poklesl o dvě procenta na 2,775 miliardy korun, čistý zisk však o dva milióny vzrostl a činil 1,040 miliardy korun.

"Provozní výsledky dokazují že se nám podařil náš záměr, který jsme vyhlásili na začátku loňského září: rozdělit zákazníky na specifické skupiny a těmto skupinám nabídnout přesně takové služby, které potřebují. Výrazně se projevily také naše datové tarify - objem přenesených dat oproti loňskému prvnímu čtvrtletí vzrostl téměř padesátinásobně. Současně přibývá klientů, kteří využívají multimediální zprávy. Počet odeslaných MMS totiž meziročně vzrostl více než jedenáctkrát," uvedl marketingový ředitel společnosti Jiří Dvorjančanský.

"Na českém trhu jsme jediným nadnárodním operátorem. Jsme součástí skupiny T-Mobile, která patří do nejsilnější světové aliance FreeMove. To nám umožňuje přicházet na trh s takovou kombinací služeb a cen, které jiní operátoři svým klientům jen těžko nabídnou. Mimochodem, nápis T-Mobile se na displeji od dubna objevuje také v bývalé síti Westel v Maďarsku, která nyní působí pod značkou T-Mobile," dodal Jiří Dvorjančanský.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz