Wohnout: Sám rozhodni, kolik zaplatíš!

  • Hudební fanoušci si stáhli více než 54 tisíc alb či jednotlivých skladeb
  • Cena digitálního alba na internetu by neměla přesáhnout 100 Kč

Praha 27. května 2009 - Společnost T-Mobile, která 1. března 2009 vydala ve spolupráci se Soundmachine nové album kapely Wohnout s názvem Karton veverek, přišla s nápadem vyzkoušet, kolik jsou Češi ochotni zaplatit za hudbu. Deska vyšla v digitální podobě na www.t-music.cz a výslednou cenu, kterou si podle nich skupina za svůj výkon zaslouží, určovali sami fanoušci.  

"Modelem 'Zaplať, kolik si myslíš, že si kapela zaslouží', jsme především chtěli otevřít diskusi na téma adekvátní ceny při stahování hudby mezi vydavateli, odbornou veřejností a hudebními fanoušky," upozorňuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile.

V době trvání akce, tj. od 1. do 31. března si hudební fanoušci stáhli 45 399 alb a 9 234 jednotlivých písní. Ochotno zaplatit, ať už za jednotlivou skladbu nebo za celé album, bylo 3 932 lidí. Celková částka získaná prodejem alba přes internet je 257 000 Kč. Každý platící fanoušek tak v průměru přispěl částkou 65 korun. 

Kdo platí za hudbu na internetu
Nejvíce příznivců ochotných finančně ohodnotit kapelu bylo mezi zákazníky T-Mobile a to plných 44 %, naopak nejméně se k odeslání Premium SMS měli klienti O2 - 25%, u Vodafonu to pak bylo 31 % zákazníků. Z regionální pohledu nejvíce formaci podpořili fanoušci v Praze, Středočeském a Jihomoravském kraji, u ostatních krajů to bylo méně než 10 %. Výrazně více ocenili skupinu Wohnout muži (70 %) než ženy (30 %) a lidé ve věku 27-40 let, kteří také v průměru utráceli nejvyšší částky, pomyslné druhé místo pak patří mladým lidem mezi 18 až 26 lety.

"Tento projekt nám pomohl potvrdit teorii, že za hudbu na internetu je část fanoušků ochotna platit, ovšem cena digitálního alba by měla být do 100 korun," říká Michal Němec.

Co teď a co potom...
Akce vzbudila zájem i u dalších kapel. T-Mobile proto zvažuje, že otevře t-music jako komunikační a platební nástroj pro distribuci i jejich alb a to buď za cenu fixní anebo ve stejném modelu "Zaplať, kolik uznáš za vhodné", jako byl realizován prodej alba skupiny Wohnout. 

Prezentaci z tiskové snídaně naleznete zde. 

Wohnout
Kapela Wohnout funguje třináct let v nezměněné sestavě. Za dobu svojí existence vydala pět řadových desek, jedno DVD a její členové se také objevili v různých podružných projektech. Do povědomí lidí se dostala zejména častým koncertováním po klubech, halách či festivalech, kde v posledních letech hraje v hlavních časech. Wohnout jsou: Matěj Homola (zpěv, kytara), Fenek Steiner (bicí) Jirka Zeman (basová kytara) a Honza Homola (zpěv, kytara).t-music

t-music
reprezentuje všechny hudební aktivity společnosti T-Mobile určené hlavně mladým lidem žijícím aktivním životem, pro které je hudba nedílnou součástí každého dne.
Hudební portál www.t-music.cz přináší uvítací a vyzváněcí tóny, t-music chart s videoklipy či novinky ze světa hudby.  Jeho nedílnou součástí je největší tuzemský obchod s digitální hudbou t-music PLAY!, který nabízí přes 1 000 000 skladeb od více než 60 000 interpretů z celého světa.
Prostřednictvím t-music přináší T-Mobile koncerty českých i zahraničních interpretů, podporuje hudební festivaly a prostřednictvím portálu www.stage.cz také začínající interprety. Další informace na www.t-music.cz.

 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz