Rádi bychom zpřesnili informace ohledně pokusu o odcizení a prodej marketingových dat zákazníků T-Mobile, jež zveřejnila MF Dnes.
Bohužel musíme potvrdit, že jeden z našich zaměstnanců se pokusil odcizit a následně prodat zákaznická data. Šlo o člena malého týmu, který se zákaznickými daty běžně pracoval. Ihned po zjištění podezření na trestnou činnost jsme podnikli všechny nutné kroky v součinnosti s Policií České republiky. Zaměstnanci byl bez prodlení zrušen pracovní poměr a bylo zahájeno vyšetřování orgánů činných v trestním řízení. Právě v souvislosti s ním bohužel nejsme oprávněni poskytovat žádné konkrétní informace.
Jde tedy o případ selhání jednotlivce, nikoli o systémovou, či procesní chybu. Díky důkladným bezpečnostním mechanismům jsme byli schopni okamžitě zareagovat a databázi zajistit. Charakter odcizené databáze byl čistě marketingový, nešlo o data lokalizační či provozní, ani o citlivé údaje typu hesel. Jediné nebezpečí, které by hypoteticky mohlo našim zákazníkům hrozit, je případné oslovení nevyžádanými marketingovými nabídkami.
Také bychom rádi vyvrátili spekulace o tom, že únik dat byl spojen s výpadkem signálu 19. 4. Tyto dva incidenty spolu nikterak nesouvisí, z technologického pohledu je taková spojitost naprosto vyloučena.
„Chci zákazníky ujistit, že jakékoli škodě se podařilo zabránit a zákaznická data jsou v bezpečí,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a dodává: „Důvěra zákazníků a jejich bezpečnost jsou pro nás naprostou prioritou. Přestože jsme při důkladné kontrole neshledali systémové pochybení, znovu celý systém přezkoumáme a zvážíme případné zavedení dalších preventivních opatření.“
O dalším vývoji budeme nadále informovat.