Tiskové centrum
Tiskové centrum
3. března 2011

Reklama na internetu v mobilu je stále oblíbenější

Zájem o mobilní reklamu roste, na vzestupu je i propagace prostřednictvím bannerů.
  • Čím dál více inzerentů volí mobilní internet pro svou propagaci
  • Za poslední čtvrtletí 2010 vzrostl počet mobilních surfařů o 100 000
  • Nejvíce lidé surfují v Moravskoslezském a Středočeském kraji a v Praze

Praha, 3. března 2011 – Zájem o mobilní reklamu roste. Na vzestupu však není jen klasické oslovení zákazníků prostřednictvím SMS a MMS zpráv, na vlně popularity se nese i propagace prostřednictvím bannerů na internetu v mobilu. Jen v loňském roce byla tímto způsobem realizována desetina ze všech kampaní. Inzerenti tak mohou oslovit více než 800 tisíc uživatelů internetu v mobilu od T-Mobile. 

„Rostoucí zájem inzerentů jde ruku v ruce se zvyšujícím se počtem mobilních surfařů. Jen za poslední čtvrtletí roku 2010 se jejich počet zvýšil o sto tisíc, což je nejen pro firmy zajímavé číslo,“ říká Petr Slavík, manažer prodeje reklamních služeb T-Mobile, a doplňuje: „Rozhodli jsme se proto pravidelně zveřejňovat tyto údaje, abychom poskytli reklamnímu trhu potřebné informace o velmi zajímavém komunikačním prostředku.“ 

T-Mobile v loňském roce realizoval celkem 193 kampaní mobilní reklamy. Desetina z nich se týkala právě cílených bannerů na internetu v mobilu. Na rozdíl od klasické internetové podoby, vykazuje její mobilní sestra až dvanáctkrát vyšší účinnost. Novinku v loňském roce úspěšně využily firmy k propagaci značek jako Ford, Peugeot, BMW, Fanta, ČEZ či ČSOB. 

Inzerenti z řad velkých, ale i menších společností mají k dispozici stále větší skupinu uživatelů internetu v mobilu. Na konci roku 2010 jej používalo více než 824 tisíc zákazníků T-Mobile. Největší část z nich surfuje v Moravskoslezském kraji (15 %). O pomyslné druhé a třetí místo se dělí uživatelé v Praze a Středočeském kraji (13 %). Na opačném konci žebříčku pak stojí zákazníci z Jihočeského (3 %) a Karlovarského kraje (2 %). 

Statistiky T-Mobile dále jasně ukazují, že internet v mobilu je doménou především mladých – 30 % uživatelů je ve věku 18–29 let, 32 % patří do skupiny 30 až 39 let, přičemž lehce převažují muži nad ženami (54 vs. 46 %). Pozitivně se na nárůstu zájmu o mobilní internet projevuje i dostupnost tzv. chytrých mobilních telefonů – již čtvrtina surfařů je používá k brouzdání po webu. A téměř dvě třetiny klientů T-Mobile si internet v mobilu zapínají pravidelně, tedy více než čtyřikrát do měsíce.

 Region  Podíl z celkového počtu uživatelů internetu v mobilu
 Moravskoslezský kraj  15 %
 Praha  13 %
 Středočeský kraj  13 %
 Jihomoravský kraj  10 %
 Zlínský kraj  7 %
 Královéhradecký kraj  6 %
 Olomoucký kraj  6 %
 Ústecký kraj  6 %
 Pardubický kraj  5 %
 Plzeňský kraj  5 %
 Kraj Vysočina  4 %
 Liberecký kraj  4 %
 Jihočeský kraj  3 %
 Karlovarský kraj  2 %

Poznámka: údaje ke konci roku 2010