Tiskové centrum
Tiskové centrum
26. ledna 2006

T-Mobile: 4,63 milionu zákazníků

Na konci roku 2005 T-Mobile obsluhoval celkem 4,63 miliónu zákazníků, což znamená meziroční přírůstek více než 274 tisíc zákazníků.
  • Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 6,3 procenta
  • Dvouciferný nárůst počtu tarifních zákazníků
  • Prodáno o téměř 30 procent více mobilních přístrojů

Praha 26. ledna 2006 - V uplynulém roce společnost T-Mobile Czech Republic nadále posilovala svou pozici na českém mobilním trhu. Na konci roku 2005 T-Mobile obsluhoval celkem 4,63 miliónu zákazníků, což znamená meziroční přírůstek více než 274 tisíc zákazníků. Operátor dále posílil svou pozici v oblasti tarifních (post-paid) zákazníků o 16,6 procenta na nynějších téměř 1,3 miliónu. Výrazně se projevil nárůst prodeje mobilních přístrojů, kdy v roce 2005 jich bylo prodáno více než 873 tisíc, tedy o 29 procent více než v roce předchozím.

"Rok 2005 byl pro nás přelomovým - dosáhli jsme pozice jedničky v počtu SIM karet," bilancuje Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile, a dodává: "Je pochopitelné, že růst na saturovaném trhu se zpomaluje, nicméně jsme přesvědčeni, že i v tomto roce budeme schopni nabízet zákazníkům to, co opravdu chtějí, a posílíme svou pozici."

Meziročně vzrostl počet zákazníků o 6,3 procent na stávajících 4,63 milionu. Výrazný nárůst T-Mobile zaznamenal v segmentu tarifních zákazníků - k 31.12.2005 jich měl cca 1,3 milionu, což je o 16,6 procenta více než na konci roku 2004. Z celkového počtu nových zákazníků bylo tarifních zákazníků plných 67 procent. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu se  mírně zvýšil o 2,8 procenta na 3,3 milionu.

Nejvyšší přírůstky zákaznické báze v roce 2005 byly zaznamenány ve třetím a čtvrtém čtvrtletí. V tomto nárůstu se pozitivně promítly četné atraktivní novinky, které T-Mobile představil v průběhu roku - letní "dvojnásobky", zajímavé incentivy programu Twist Bonus, podzimní akce desetinásobků volných minut či tradičně zajímavá vánoční nabídka. Zájemce o mobilní data jistě uspokojilo výrazné rozšíření pokrytí EDGE technologií či spuštění prvního UMTS v České republice.

Zákazníci T-Mobile měli výrazně vyšší zájem o koupi mobilního přístroje - v roce 2005 jich bylo prodáno více než 873 tisíc, což představuje meziroční nárůst ve výši 29 procent.

TMCZ 31.12.2004 31.12.2005 Změna
Počet zákazníků 4 359 980 4 634 165 6,3 %
post-paid 1 104 630 1 287 582 16,6 %
pre-paid 3 255 350 3 346 583 2,8 %
Prodané mobilní zařízení a Twist sady 676 248 873 162 29,1 %

T-Mobile Czech Republic a.s. je od roku 2002 součástí globální skupiny T-Mobile International. Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile International majoritní podíl, vzrostl v roce 2005 z původních 69,2 na 77,4 miliónů. Čistý přírůstek zákazníků skupiny T-Mobile International oproti předchozímu roku vzrostl přibližně o 12 procent, tedy zhruba stejně jako v roce 2004. (Kompletní zprávu T-Mobile International najdete zde.)