Tiskové centrum
Tiskové centrum
11. ledna 2017

Čtvrtý ročník sbírky Pomáhejme příběhům vynesl rekordních 1 431 900 korun

Zaměstnanci operátora již počtvrté přispívali do sbírkové aplikace Pomáhejme příběhům. Letos se sešlo 35 silných návrhů na podporu lidí, kteří se statečně perou s nepřízní osudu.
  • Zaměstnanci přihlásili 35 silných příběhů lidí, kteří potřebují podporu
  • V porovnání s prvním ročníkem se počet podpořených příběhů více než ztrojnásobil
  • Za dva týdny mezi sebou vybrali pracovníci firmy 715 950 Kč
  • T-Mobile částku zdvojnásobil na 1 431 900 Kč 

Praha, 11. ledna 2016 - Zaměstnanci operátora již počtvrté přispívali do sbírkové aplikace Pomáhejme příběhům, do které sami vkládali silné příběhy o svých přátelích, sousedech, známých či dokonce o své vlastní rodině. V porovnání s prvním ročníkem se počet podpořených více než ztrojnásobil – letos se sešlo 35 silných návrhů na podporu lidí, kteří se statečně perou s nepřízní osudu. Bylo mezi nimi 21 dětí a 14 dospělých, vážně nemocných, s vrozeným postižením nebo po fatálním úraze. Pracovníci mezi sebou vybrali 715 950 Kč, T-Mobile částku zdvojnásobil, celkem se tak vybralo 1 431 900 Kč. 

„Není nic lepšího než přesně adresovaná a rychlá pomoc, kde navíc sami zaměstnanci přímo ovlivňují komu a na co přesně částka jde. Těší nás, že kolegové napříč celou firmou nejsou lhostejní, naopak si stále více všímají svého okolí. Jsou tak příkladem pro ostatní,“ říká Eva Karasová, manažerka společenské odpovědnosti T-Mobile. 

Průměrný příspěvek od jednoho zaměstnance letos činil 1 657 korun a často byl rozdělen mezi několik příběhů. Pomoci v nouzi blízké osobě může každý pracovník firmy, stačí jen popsat situaci potřebného v rámci sbírkové aplikace a vložit prvních tisíc korun. Během dvou týdnů pak ostatní kolegové přihazují k jednotlivým příběhům libovolné finanční částky. T-Mobile všechny příspěvky zdvojnásobí. 

Vybrané peníze jdou na různé účely – zpravidla se přispívá na speciální léčbu, náročnou rehabilitaci, ozdravné pobyty, zdravotní pomůcky, asistenci, pořízení vozíku či úpravu bydlení. Zejména u starších jedinců jde ale mnohdy o splnění snu – např. taneční kurz pro postižené, speciální sportovní pomůcky pro paralympioničku, dvoukolo pro slepce a doprovod nebo speciální koloběžka pro chlapce po amputaci nohy. 

Letošní sbírka Pomáhejme příběhům se poprvé konala v rámci Giving Tuesday. Zaměstnanci T-Mobile se do tohoto světového svátku dobrovolnictví a dárcovství zapojili i dalšími aktivitami – dobrovolnictvím v různých neziskových organizacích, sbírkou šatstva, jejíž výtěžek šel na gerontopsychiatra v domově Sue Ryder a akcí Šálek dobrého skutku ve prospěch dobročinné organizace Popálky, konkrétně poradenství pro děti a mladé po úrazu popálením.