Obchodníci chtějí vyšší limit při placení mobilem

  • Na využití mobilní peněženky oceňují firmy především rychlost a důvěryhodnost pro koncového zákazníka
  • Mobilní platby by mohly snížit počet bankovních převodů

Praha, 12. května 2011 – Podle průzkumu společnosti T-Mobile oceňuje velká většina obchodníků při placení za jejich zboží nebo služby prostřednictvím mobilního telefonu rychlost platby a její jednoduchost. Je přitom jedno, zda jde o m-platbu nebo zaslání Premium SMS. Výsledky průzkumu navíc ukazují, pokud by měli zákazníci tu možnost, upřednostnili by mobilní telefon při placení před bankovním převodem.

„Obliba m-plateb a Premium SMS výrazně roste ve chvíli, kdy si je firmy vyzkouší. Věříme proto, že se popularita těchto nástrojů bude rychle zvyšovat jak mezi obchodníky, kteří je nabízejí, tak mezi koncovými uživateli,“ říká Vít Šoupal, senior manažer mobilních plateb T-Mobile, a doplňuje: „Mezi obchodníky bez vlastních zkušeností hodnotí m-platby kladně 31 %, po vyzkoušení je však hodnotí kladně 76 % dotázaných.“

Mezi hlavní přednosti mobilní peněženky řadí obchodníci rychlost transakcí, důvěryhodnost pro koncového zákazníka, záruky operátora či rychlé zavedení této služby. Například u m-platby vítězí rychlost (74 %), důvěryhodnost pro koncového uživatele (69 %) a záruky operátora (64 %).

Zvýšení limitu transakce by uvítaly přibližně tři čtvrtiny respondentů. Částku do 1 000 korun uvedla zhruba třetina oslovených. V případě Premium SMS by si limit až 5 000 korun dovedlo představit
31 procent, u m-plateb pak dokonce 37 procent firem.

Z výsledků vyplynulo, že obchodníci očekávají, že po zavedení m-platby by poklesl počet nákupů uhrazených bankovním převodem. Podle jejich odhadů by každý desátý zákazník zaplatil za svůj nákup prostřednictvím telefonu. Podíl bankovních transakcí by tak mohl činit čtvrtinu místo původních 34 %. Ostatní způsoby úhrady by nasazení m-plateb téměř neovlivnilo.

Mezi hlavními důvody, proč tento způsob placení ještě nezavedly, uvádějí firmy nevhodnost pro jejich podnikání (Premium SMS 29 %, mobilní platby 38 %). Zároveň z průzkumu, který realizovala společnost Synovate, vyplynulo relativně nízké povědomí o mobilních platbách obecně. 


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz