První čtvrtletí 2007: T-Mobile potvrzuje silnou pozici

  • Očekávané finanční výsledky dosaženy - výrazný růst tržeb i EBITDA
  • Služeb T-Mobile využívá více než 5,1 milionu zákazníků
  • Počet tarifních klientů dosáhl 1,9 milionu = více než 37 % zákaznické základny

Praha 10. května 2007 - Dlouhodobé zaměření T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha operátora hledat řešení potřeb svých klientů se plně odrazily ve vynikajících výsledcích společnosti za první čtvrtletí 2007. T-Mobile potvrdil svou silnou pozici, a to i ve vysoce konkurenčním prostředí českého mobilního trhu. Z celkového počtu 5,109 milionu zákazníků představují plných 37,4 % (1,9 milionu) tarifní zákazníci. V prvních třech měsících se pro služby T-Mobile rozhodlo celkem 60 000 nových zákazníků. Také finanční výsledky byly pozitivní: zlepšily se klíčové finanční ukazatele: tržby (vzrostly o 8,1% ve srovnání s prvním čtvrtletím 2006) a EBITDA (vyšší o 16,1%). Ukazatel ARPU zůstává na přibližně stejné úrovni jako vloni - činí 469 Kč.

"Tohoto úspěchu si opravdu ceníme, zvláště s ohledem na konkurenci panující na trhu mobilních telekomunikací, kde penetrace přesáhla 120 procent," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile a doplňuje: "Snažíme se plně se zaměřit na potřeby a přání zákazníků; výsledkem tohoto úsilí je jejich dlouhodobá důvěra a věrnost. Právě tyto faktory jsou životně důležitým předpokladem k dosažení přesvědčivých výsledků a posílení naší vedoucí pozice."

Finanční výsledky: tržby meziročně vyšší o 8,1 %, EBITDA o 16,1 %
Výsledky hospodaření za leden až březen letošního roku jsou důkazem silného výkonu T-Mobile v extrémně konkurenčním prostředí. Celkové tržby dosáhly 7,4 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 8,1 procenta. Ukazatel EBITDA (zisk před zdaněním, úroky, odpisy a amortizací) se meziročně zvýšil o 16,1 %, hodnota EBITDA marže stoupla na 48,3 %. Čistý zisk se přiblížil objemu téměř 1,8 miliardy korun (nárůst o 48,3 %), ukazatel ARPU (průměrný zisk na zákazníka) činí 469 korun.

Zákazníci: Téměř 48% nárůst počtu tarifních zákazníků
Celkový počet zákazníků meziročně vzrostl o 9,9 %, segment smluvních pak dokonce téměř o 41 % na 1,9 milionu. Tento údaj představuje více než 37,5 % z celkové zákaznické základny.

Mezi firemními klienty, které se T-Mobile podařilo získat v prvních třech měsících letošního roku, byly například tyto podniky a instituce: Zetor Tractors, Dalkia Ostrava, Státní zemědělský a intervenční fond.

"V nadcházejících měsících budeme pokračovat ve strategii zaměřené na nabídky pro specifické skupiny zákazníků," říká Roland Mahler. "Jako příklad takové nabídky bych rád zmínil Girls Talk - tarifní zvýhodnění nabízející volání po třetí minutě zdarma, a rozšíření Cestovatele, naší 'vlajkové lodě' v oblasti roamingu, do všech sítí v 11 T-Mobile zemích. Tyto státy zahrnují i nejpopulárnější cíle letních cest. S Cestovatelem budou naši zákazníci trávit svou dovolenou příjemněji a bez starostí," zakončuje Mahler.

(Detailní informace o zmíněných službách hledejte na www.t-press.cz a www.medianavigator.cz.)

  1. čtvrtletí 2007 1. čtvrtletí 2006 Změna v %
Počet zákazníků (`000) 5 109 4 648 9,9 
Tarifní zákazníci 1 915 1 359 40,9 
Twist zákazníci 3 194 3 289 (2,9)
Noví zákazníci (`000) 60 14 328,6
Tarifní zákazníci 106 72 47,7
Twist zákazníci -46 -57 19,3
Průměrný měsíční churn (%) 1,3 1,6 (0,3 p.p.)
Celkové tržby (mil. Kč) 7 432 6 876 8,1
Tržby ARPU včetně zahraničních zákazníků 7 145 6 529 9,4
Čistý zisk (mil. Kč) 1 788 1 205 48,3
EBITDA (mil. Kč) 3 579 3 082 16,1
EBITDA marže - celkové tržby (%) 48,3 45,0 3,3 p.p.
EBITDA marže - tržby ARPU (%) 50,2 47,4 2,8 p.p.
ARPU vč. zahraničních zákazníků (CZK) 469 470 (0,2)
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%) 20 21 (1 p.p.)

Neauditované finanční výsledky podle IAS/IFRS.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz