První pololetí 2011: Ve znamení dat

  • Počet zákazníků se drží na 5,4 milionu, 52 % tvoří zákazníci se smlouvou
  • Tržby dosáhly 13,4 miliardy Kč

Praha, 4. srpna 2011 – Výsledky T-Mobile Czech Republic potvrzují stávající trendy – zákaznická základna je stabilní a zatímco spotřeba telekomunikačních služeb neustále roste, cena, a s ní i příjmy operátorů, klesají. Počet zákazníků se k 30. 6. 2011 držel na 5,4 milionu, přičemž 52 % má uzavřenu smlouvu. Celkové tržby za první pololetí tohoto roku dosáhly 13,4 miliardy Kč, ukazatel EBITDA je na úrovni 6,7 miliardy Kč. 

„Dosažené výsledky věrně zrcadlí podmínky českého trhu,“ komentuje Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile, a doplňuje: „Zákazníci aktivně optimalizují své tarify a učí se využívat nové služby. Jejich ceny trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách a dalších finančních ukazatelích.“  

Zákazníci a služby
K 30. 6. 2011 T-Mobile registroval 5,4 milionu zákazníků, tedy přibližně tolik, co před rokem. Neustále rostoucí podíl zákazníků, kteří využívají některý z paušálních mobilních programů, přesahuje 2,8 milionu, což představuje 52 % z celkové základny. Hlavním faktorem, který přispívá k vyšší oblibě tarifních programů, je široká nabídka integrovaných služeb a jejich výhodné podmínky a možnost zajímavého balíčkování. Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora (churn), se drží na velmi nízkých 1,3 %. 

Zákazníci využívající mobilní služby (‘000) 1. pololetí 2011 1. pololetí 2010 Změna v % 2. čtvrtletí 2011 2. čtvrtletí 2010 Změna v %
Počet zákazníků 5 425 5 464 -0,7 % 5 425 5 464 -0,7 %
- Tarifní zákazníci 2 823 2 730 3,4 % 2 823 2 730 3,4 %
- Twist zákazníci   2 602 2 734 -4,8 %  2 602 2 734 -4,8 %
Noví zákazníci - 42 8 n.a. -21 16 n.a.
- Tarifní zákazníci 52 78 -33,3 % 25 30 -16,7 %
- Twist zákazníci -94 -70 -34,3 % -46 -14 n.a.
Průměrný měsíční churn 1,3 % 1,3 % 0,0 p.b. 1,3 % 1,3 % 0,0 p.b.
- Tarifní zákazníci 0,5 % 0,4 % 0,1 p.b. 0,5 % 0,4 % 0,1 p.b.

Finanční ukazatele
Finanční výsledky T-Mobile odrážejí především faktor neustále se snižujících cen za služby, částečně kompenzovaný vysokou efektivitou operátora. Celkové integrované tržby za prvních šest měsíců roku dosáhly téměř 13,4 miliardy Kč, což představuje meziroční pokles o 8,7 %; tržby z mobilních služeb pak přesáhly 12,4 miliard. Ukazatel EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) se přiblížil 6,7 miliardám Kč (pokles o 5,2 %), EBITDA marže z celkových tržeb je na úrovni 50 %. 

Významný pokles cen odráží průměrná měsíční útrata za mobilní telekomunikační služby (ARPU). Ta činila v prvním pololetí 381 Kč, což je o 9,5 % méně než v prvním pololetí loňského roku. Podíl nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb lehce vzrostl o jeden procentní bod na 24 % v porovnání s první polovinou loňského roku.  

Kč (´000) 1. pololetí 2011 1. pololetí 2010 Změna v % 2. čtvrtletí 2011 2. čtvrtletí 2010 Změna v %
Celkové tržby (mio) - integrované 13 396 14 669 -8,7 % 6 859 7 453 -8,0 %
Tržby za mobilní služby (mio) 12 436 13 752 -9,6 % 6 392 6 975 -8,4 %
Adj. EBITDA (mio) - integrovaná 6 697 7 066 -5,2 %  3 383 3 577 -5,4 %
Adj. EBITDA marže (celkové tržby) 50,0 % 48,2 % 1,8 p.b. 49,3 % 48,0 % 1,3 p.b.
ARPU mobilní služby 381 421 -9,5 % 392 426 -8,0 %
- Tarifní zákazníci 589 676 -12,9 % 598 681 -12,2 %
- Twist 153 170 -10,0 % 161 173 -6,9 %
- Podíl nehlasových služeb na ARPU 24 % 23 % 1 p.b. 24 % 23 % 1 p.b.

Služby: (nejen) data, televize podpora mobilních plateb, Kouzelné úterky
V prvních 6 měsících T-Mobile představil 22 novinek v oblasti produktů a služeb. Naprostá většina z nich byla z oblasti datových služeb. Během prvního pololetí letošního roku T-Mobile uvedl například širokou nabídku chytrých telefonů za zvýhodněné ceny (zde), rozšířil datovou nabídku například o časově omezené balíčky mobilního internetu jak pro tarifní zákazníky, tak pro zákazníky s předplacenou kartou (tu). 

Výhodné nabídky se dočkali také zákazníci T-Mobile Televize, kteří si mohli pořídit programovou nabídku TV Standard s výraznou slevou (tady), využít nové prémiové nabídky, nebo si pořídit televizi nejvýhodněji v rámci balíčků 2v1, resp. 3v1 (zde hle). 

T-Mobile i v prvním pololetí významně investoval, především do pokrytí vysokorychlostní 3G sítě. To přesáhlo ke konci června 50 % populace ČR. Zároveň byly spuštěny první sdílené vysílače v rámci smlouvy s firmou Telefónica. 

„Naše strategie je a bude zaměřena na udržení stávajících zákazníků. Velmi si vážíme toho, že jsou s námi a chceme jim zpříjemňovat život,“ říká Milan Vašina, a dodává: „Právě proto rozšiřujeme nabídku Kouzelných úterků, které si od svého startu v březnu našly už statisíce příznivců.“ V rámci Kouzelných úterků zákazníci T-Mobile získávají výhody u vybraných partnerů a mohou čerpat zvýhodněné služby (podrobnosti zde). 

Další informace o službách a vývoji v prvním pololetí najdete na http://t-press.cz/tiskove_zpravy.



 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz