Silvestr 2010 ve znamení hovorů

  • Provoz v síti vzrostl o více než 5 procent
  • Celkový počet hovorů dosáhl více než 22 milionů
  • Zákazníci odeslali téměř 16 milionů SMS a 200 tisíc MMS

Praha 1. ledna 2011 – Přepisování mobilních dějin pokračuje. Také na Silvestra a v prvních hodinách roku 2011 používali lidé mobilní telefony méně častěji, než bylo obvyklé. Ačkoliv celkový provoz v síti vzrostl vzhledem k roku 2009 přibližně o 5,1 procenta, počet telefonátů, jakožto nejoblíbenějšího způsobu novoročního blahopřání, poklesl o 9,15 procenta na hranici 22,1 milionu. Také množství textových zpráv odbavených SMS centrem bylo nižší než v minulých letech – 15,9 milionu (pokles o 5,07 %). Jedinou výjimkou tak byly MMS zprávy, kterých prošlo sítí více než 197 tisíc, což je téměř o 20 procent více v porovnání s loňským rokem.

Tradice, že Silvestru a prvním minutám nového roku dominují telefonáty, zůstala i tentokrát zachována. Celkový počet příchozích i odchozích hovorů činil téměř 22,1 milionu, což představuje snížení o 9,15 %. Zákazníci T-Mobile se postarali zhruba o 12,2 milionu telefonátů. Největší hlasový provoz byl jako obvykle zaznamenán v první hodině po půlnoci, kdy byly uskutečněny téměř 3 miliony volání. Nejrušnější úsekem byla první čtvrthodina nového roku – více než 1,1 milionu hovorů.

Na rozdíl od minulého roku mírně pokleslo množství zaslaných textových zpráv, a to o 5,1 %. SMS centrum T-Mobile zpracovalo téměř 15,9 milionu esemesek přicházejících jak z mobilů, tak z nejrůznějších externích aplikací. Zákazníci odeslali ze svých telefonů 12,8 milionu blahopřání. Nejvíce se pisatelé činili od 23:45 do 00:45 hodin – SMS centrum přijalo téměř 1,8 milionu textovek, přičemž mezi 00:15 a 00:30 odeslali více než půl milionu textových novoročenek

Jedinou kategorií, která si připsala nárůst zájmu, a to velmi výrazný, byly multimediální zprávy. Zatímco v roce 2009 prošlo MMS centrem přes 164 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací a internetu), letos tento počet přesáhl 197 tisíc, což znamená zvýšení téměř o 20 %. Nejvytíženější byla překvapivě podvečerní hodina mezi 17:15 a 18:15, kdy bylo adresátům doručeno přes 18 tisíc MMS. Téměř pět tisíc multimediálních zpráv zpracovalo MMS centrum od 18:00 do 18:15.

V tisících 2009 2010 Meziroční změna v %
Hovory (příchozí i odchozí) 24 288 22 066 -9,15
Hovory uskutečněné zákazníky T-Mobile 13 610 12 175 -10,55
SMS (z mobilů i externích aplikací) 16 740 15 891 -5,07
SMS z mobilů 13 614 12 803 -5,96
MMS (z mobilů i externích aplikací) 164 197 19,85
MMS z mobilů 73 93 27,18

 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz