Silvestr 2017 v síti T-Mobile

Objem přenesených dat se zvýšil o 267 % na téměř 400 TB
Počet hovorů mírně klesl na 20,4 milionu
Počet SMS se snížil na 14,9 milionu

Silvestrovský provoz v síti T-Mobile opět potvrdil trend přesunu od tradičních hovorů a textových zpráv do oblasti dat. Celkový datový provoz v meziročním srovnání vzrostl o 267 %, provoz v síti LTE dokonce o 327 %. Ostatní mobilní služby zaznamenaly mírný pokles. V síti operátora bylo uskutečněno 20,4 milionu hovorů a SMS centrum zpracovalo 14,9 milionu zpráv.  

Celkový objem přenesených dat vzrostl o 267 % na 398,9 terabytu. Většina z tohoto objemu prošla sítí LTE, která tak ve srovnání se Silvestrem 2016 zaznamenala 327% nárůst. Nejvíce se datovalo v časovém rozmezí 18:00–19:00 (vloni to bylo 18:30–19:30).

Celkový počet příchozích i odchozích hovorů dosáhl 20,4 milionu, tedy o necelá 2 % méně než v roce 2016. Nejrušnější byla jako obvykle první hodina po půlnoci, kdy systémy zaznamenaly více než 2,8 milionu hovorů.

Celkový počet SMS poklesl v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 6,7 % na téměř 14,9 milionu. Nejrušnější hodinou byl tradičně časový úsek 23:45–00:45, nejvytíženější čtvrthodinou pak opět rozmezí 00:15–00:30.

Zákazníci odeslali o Silvestru 2017 téměř 342 tisíc MMS, což v meziročním srovnání představuje 1,4% pokles. Nejvytíženější hodina a čtvrthodina nastaly ve stejnou dobu jako u SMS.

Silvestra v České republice oslavilo také mnoho zahraničních návštěvníků. Výrazně největší podíl na jejich celkovém počtu měli Němci, následují Ukrajinci, Rusové, Rakušané a Slováci (podrobnosti v grafu níže). 


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, vloni oslavila 20 let na českém trhu. S 6,2 miliony mobilních zákazníků je jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení či partnerská řešení nejen pro firmy, ale i instituce a individuální zákazníky. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti a špičkové inovace v oblasti technologií. To prokázalo i poslední srovnávací měření kvality sítí P3 communications, v němž T-Mobile zvítězil a získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů. 

Kontakty na tiskové oddělení: press@t-press.cz, tel.: 603 601 031.