Štědrý den v síti T-Mobile

  • Hovorů méně, ale delších
  • Velký nárůst počtu MMS zpráv
  • Komunikační "špička" v době kolem poledne

Praha 25. prosince 2007 - Mobilní telefon je stále jedním z nejoblíbenějších prostředníků komunikace i ve svátečních dnech, o čemž svědčí i letošní statistiky vánočního provozu v síti T-Mobile. Z porovnání s vývojem v předchozích letech se zdá, že Štědrý den získává komornější charakter - objem provozu i komunikace stagnuje, v některých ukazatelích se dokonce snižuje. Také těžiště štědrodenní mobilní komunikace se přesouvá do dopoledních hodin; odpoledne a večer už patří pouze našim nejbližším. Stále nejoblíbenějším způsobem, jak poblahopřát bližním, je SMS zpráva: zákazníci T-Mobile odeslali přibližně 26,9 milionu textových zpráv, což představuje nárůst o 2,2 procenta oproti loňskému roku. Mnohem více však vzrostl počet odeslaných MMS zpráv - o plných 30 procent. Celkový počet hovorů mírně poklesl na 14,8 milionu hovorů.

Na Štědrý den zákazníci T-Mobile uskutečnili téměř 14,8 milionu hovorů, což představuje mírný pokles o 2,19 %. Průměrná délka hovoru se však prodloužila, o čemž svědčí i fakt, že celkový objem provozu se zvýšil o téměř 7 procent. Největší hlasový provoz se odehrál - obdobně jako vloni - mezi 10:30 - 11:30, kdy bylo uskutečněno cca 1,3 milionu hovorů. Druhou "špičku" síť T-Mobile zaznamenala kolem 21. hodiny.

Počet zaslaných SMS zpráv se zvýšil pouze mírně, o 2,2 procenta. Celkově zákazníci ze svých mobilů odeslali téměř 26,9 milionu zpráv. Letos "esemeskaři" nejvíce se činili mezi 11. a 12. hodinou, kdy odeslali celkem necelých 2,8 milionu zpráv. Nejrušnější čtvrthodinou SMS provozu pak byl úsek 11:30 a 11:45, kdy zákazníci odeslali přes 696 tisíc zpráv.

Největší nárůst zaznamenaly multimediální zprávy: zatímco v roce 2006 prošlo MMS centrem téměř 136 tisíc zpráv (odeslaných z mobilů, externích aplikací, internetu), letos tento počet přesáhl 184 tisíc, což představuje nárůst o 25,6 procenta. Zákazníci odeslali z mobilů více než 118 tisíc MMS, což je o plných 30 procent více než vloni. Poněkud překvapivě se "MMS špička" odehrála nikoli po nadílce, ale mezi 11:30 - 12:30.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz