T-Mobile International: úspěšný vývoj v 1. polovně roku 2008

  • Růst tržeb, EBITDA i ziskovosti
  • Počet zákazníků překonal 125 milionů
  • T-Mobole hnacím motorem růstu celé skupiny Deutsche Telekom 

Bonn, 7. srpna 2008  - Na evropském trhu pokračoval růstový trend, když národní společnosti skupiny T-Mobile vykázaly ve druhém čtvrtletí roku 2008 výrazný nárůst EBITDA. Ve druhém čtvrtletí se v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2007 zvýšila i upravená EBITDA marže, a to o 1,3 procentního bodu celkem na 35%, přičemž celkové čisté tržby vzrostly o 1,3 %. Evropským národním společnostem skupiny T-Mobile se rovněž podařilo ve druhém čtvrtletí rozšířit svou zákaznickou základnu na více než 93,5 miliónů zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 10,2 %. K tomuto výraznému zvýšení počtu zákazníků částečně přispěla konsolidace společnosti Orange Nederland provedená k 1. říjnu 2007. V ziskovém segmentu tarifních zákazníků vykázali ve druhém čtvrtletí roku 2008 evropští mobilní operátoři ze skupiny T-Mobile značný nárůst zákaznické základny, a to o 10,1 % oproti stejnému období předchozího roku.

"Jedná se o velice dobré výsledky, které se nám podařilo dosáhnout přes silnou konkurenci na trhu," uvedla finanční ředitelka společnosti T-Mobile International, Katharina Hollender. "Evropští mobilní operátoři ze skupiny T-Mobile vykázali oproti loňskému roku významný nárůst počtu zákazníků, tržeb a upraveného ukazatele EBITDA, kdy se na realizaci těchto výsledků podílela většina operátorů. T-Mobilu Deutschland se přes silné konkurenční prostředí dařilo skvěle, přičemž tato silná konkurenceschopnost se projevuje i v jeho hospodářských výsledcích. T-Mobile USA zaznamenal ve druhém čtvrtletí tohoto roku opět silný růst, ale na našich hospodářských výsledcích se výrazně negativně podepisuje slabý dolar, jakož i v případě britského trhu slabá libra. K velmi pozitivnímu vývoji došlo v Evropě v oblasti tržeb z datových služeb, vyjma SMS, které oproti druhému čtvrtletí roku 2007 vzrostly o 45 %. Další výrazně pozitivní vývoj byl zaznamenán u našich národních společností v České republice, Polsku a Slovensku, které taktéž dosáhly vynikajících výsledků."

T-Mobilu Deutschland se v silném konkurenčním prostředí podařilo realizovat skvělé hospodářské výsledky: ve druhém čtvrtletí vykázal upravenou EBITDA marži ve výši 39,6 %, což je o 2,7 procentního bodu více než ve druhém čtvrtletí roku 2007. Ačkoliv celkové tržby poklesly v tomto období o 2,8 % na 1,95 mld. eur, upravený ukazatel EBITDA vzrostl v porovnání se stejným obdobím roku 2007 o 4,3% na 773 mil. eur. Ve vysoce konkurenčním prostředí se T-Mobilu Deutschland podařilo pomocí řízeného a výrazného snížení nákladů zvýšit zisk. T-Mobile Deutschland si také díky své zákaznické základně čítající přibližně 38 mil. klientů udržel svou pozici největšího mobilního operátora na německém trhu. Ve druhém čtvrtletí tato společnost rovněž rozšířila svou zákaznickou základnu o 204 000 nových tarifních zákazníků, což v porovnání se stejným obdobím předchozího roku představuje nárůst o 15,3 %.

T-Mobile USA vykázal v prvním pololetí roku 2008 opět skvělé hospodářské výsledky. Na nárůst provozního hospodářského výsledku v USA však měl negativní vliv slabý kurs dolaru. Přestože tedy celkové tržby v dolarech ve skutečnosti vzrostly o 14,3 % oproti prvnímu pololetí roku 2007, při přepočtu na eura došlo k jejich snížení o 0,8 %.

Ve sledovaném čtvrtletí se zákaznická základna T-Mobilu USA i nadále rozšiřovala a v polovině roku tak již čítala 31,5 mil. zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 17,1 %. Tohoto výsledku bylo dosaženo jak organickým nárůstem, tak díky akvizici společnosti SunCom a získání jejích zákazníků. Ve druhém čtvrtletí si u T-Mobilu USA aktivovalo 1,2 mil. zákazníků službu myFaves, přičemž celkový počet zákazníků využívajících tento tarif činí 6,7 mil.

T-Mobile UK se v prvním pololetí roku 2008 snížily čisté tržby na 2,07 mld. eur, což představuje pokles o 11,5 % v porovnání se stejným obdobím předchozího roku. Avšak při vyjádření v místní měně, libře, se tržby tohoto operátora zvýšily o 1,7%. Na vykázané hospodářské výsledky má kromě kursového vlivu dopad i silná konkurence na britském trhu.

Středoevropským a východoevropských národním operátorům ze skupiny T-Mobile se ve druhém čtvrtletí roku 2008 podařilo opět dosáhnout pozitivních výsledků. Dvouciferný meziroční nárůst tržeb a upraveného ukazatele EBITDA vykázal T-Mobile v České republice, PTC v Polsku a T-Mobile Slovensko. Mobilní operátoři v Makedonii a Maďarsku také dosáhli pozitivní provozní výsledky, když zaznamenali dvouciferný nárůst upraveného ukazatele EBITDA v porovnání s druhým čtvrtletím roku 2007.

Konsolidace společnosti Orange Nederland a T-Mobile Nizozemí, která byla provedena s účinností k 1. říjnu 2007, přináší velmi pozitivní výsledky. Ve druhém čtvrtletí roku 2008 vzrostla upravená EBITDA marže v porovnání s předchozím čtvrtletím o 10,6 procentního bodu. Nizozemský operátor je jeden ze tří národních společností skupiny T-Mobile, společně s německým a rakouským T-Mobilem, kteří dne 11. července na trh úspěšně uvedli telefon Apple iPhone 3G.

Katharina Hollender dodává: "Ve druhém čtvrtletí roku 2008 byl T-Mobile opět hnacím motorem růstu celé skupiny Deutsche Telekom. Naším cílem i nadále zůstává, abychom na vysoce konkurenčních trzích předčili v dosahovaných výsledcích naše konkurenty a zlepšili konkurenceschopnost naší nabídky i celé společnosti."

T-Mobile International k 30. červnu 2008 (tisíce) k 30. červnu June (tisíce) Změna v tisících Změna v %

Počet zákazníků - cekem

125 002 115 046  9 956 8,7
Evropa 93 535 87 032 6 503 4,5
Spojené státy americké (T-Mobile USA) 31 466 28 014 3 452 12,3
T-Mobile Deutschland b 38 399 34 329 4 070 11,9
T-MobileUKc 16 794 16 786 8 0,0
PTC 12 830 12 525 305 2,4
T-Mobile Austria 3 298 3 148 150 4,8
T-Mobile Netherlands d 5 278 4 786 492 10,3
T-Mobile Czech Republic 5 313 5 140 173 3,4
T-Mobile Hungary 5 082 4 517 565 12,5
T-Mobile Croatia 2 543 2 222 321 14,4
T-Mobile Slovakia 2 330 2 226 104 4,7
Další zeměe 1 669 1 353 316 23,4

Poznámky:
a  jedna SIM karta odpovídá jednomu zákazníkovi. celkový počet zákazníků zaokrouhlen na miliony.
b  As a result of court rulings against competitors, T-Mobile Deutschland changed its deactivation policy at the beginning of 2007 in favor of its prepay customers. These customers can now use their prepaid credit longer than before. Accordingly, in 2007 and the first half of 2008, far fewer customers were deactivated.
c  Včetně Virgin Mobile.
d  Začlenění společnosti Online (dříve Orange Nederland Breedband B. V.) není zahrnuto v zákaznických číslech T-Mobile Netherlands
e  "Další země" představují T-Mobile Macedonia aa T-Mobile Crna Gora.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz