T-MOBILE V ROCE 2019: DATOVÁ REVOLUCE – OPTIKA – NEJLEPŠÍ SÍŤ

  • Důraz na mobilní data, průměrná cena za GB meziročně klesla o 50 %
  • Nejlepší kvalita mobilní sítě potvrzena již potřetí
  • Celkové tržby dosáhly 28,3 miliardy Kč

Praha, 19. února 2020 – Rok 2019 byl bezesporu rokem mobilních dat: v prvních měsících roku T-Mobile několikrát vylepšil svou nabídku v této oblasti (např. sdílením dat v Magentě 1, či speciální předplacenkou pro příležitostné dataře). Skutečná revoluce přišla s Neomezeným létem a uvedením nové generace tarifů, která nabízí maximální flexibilitu při kombinování hlasových a datových složek, včetně těch neomezených. Výsledkem těchto aktivit se průměrná cena mobilního GB pro zákazníky T-Mobile meziročně snížila o téměř 50 % z 312 Kč na 157 Kč, přičemž uživatelé programu Magenta 1 v průměru platí ještě méně: 95 Kč/GB.

Operátor dále pokračoval v zavádění celostátní optické sítě, rozvíjel rodinné nabídky v Magentě 1 a v prosinci oznámil své plány na výstavbu prvního 5G kampusu v ČR. Dalším technologickým úspěchem je výsledek nezávislého testování umlaut (původně P3), jež již potřetí prokázalo, že T-Mobile nabízí nejlepší mobilní síť v ČR.

Zaměření na co nejlepší zákaznickou zkušenost se odrazilo ve slibných finančních a provozních výsledcích, dokazujících, že se T-Mobile stává preferovaným poskytovatelem konvergentních služeb. Počet mobilních zákazníků dosáhl téměř 6,3 milionu, 320 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 149 000 některou z televizních služeb. Celkové tržby dosáhly 28,3 miliardy.

„Na loňský rok můžeme být hrdí: nejenže se nám podařilo změnit český mobilní datový trh, ale také jsme posílili naše postavení v oblasti služeb pro firemní zákazníky a na fixním trhu,“ komentuje José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „V roce 2020 chceme dále podporovat digitalizaci Česka, zejména dalšími investicemi do celoplošné optické sítě a aktivitami v oblasti 5G.“   

Zákazníci: Jednička v mobilu, rostoucí fix

Mobilní služby: K 31. prosinci 2019 využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,2 milionu zákazníků. Rozdělení mezi zákazníky se smlouvou a předplacené karty zůstává víceméně stejné: 65 % základny tvoří smluvní zákazníci. Počet machine-to-machine (M2M) SIM karet meziročně vyrostl o 61 000 na 500 000.

Pevné širokopásmové připojení: V roce 2019 využívá pevné služby (xDSL, Pevný internet vzduchem, Pevný internet do zásuvky) 320 000 zákazníků, což představuje meziroční nárůst o 27,5 %.

TV: IPTV či satelitní TV služby T-Mobile používá téměř 149 000 zákazníků (nárůst o 63 000 ve srovnání s rokem 2018).

Data, data, data

Počet minut volání a textových zpráv odeslaných v síti T-Mobile zůstává posledních pár let stabilní, na rozdíl od spotřeby datové, která významně roste. Celkový objem dat přenášených prostřednictvím konvergovaných služeb (mobilní data, Internet bez drátu, Pevný internet vzduchem a Pevný internet do zásuvky) meziročně vzrostl o téměř 82 % na více než 314 000 TB. Data přenášená v mobilní síti (mobilní data a Internet bez drátu) dosáhla téměř 100 000 TB.

Výsledky komentuje Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic: „Neomezené léto nabídlo zákazníkům možnost surfovat beze strachu, přineslo nám zajímavá data o jejich chování a pomohlo nám vytvořit novou generaci tarifů včetně neomezených datových balíčků. Nadšená reakce zákazníků prokázala, že naše strategie je nejen odvážná, ale i správná.“

Digitalizace péče o zákazníka

Zákaznickou spokojenost T-Mobile zvyšuje také pomocí aplikace Můj T-Mobile, již ke konci roku využívalo téměř 1,2 milionu zákazníků (51,5 % všech uživatelů chytrých telefonů/téměř čtvrtina všech uživatelů), kteří si spravují více než 1,5 milionu služeb.  Mezi nejocěňovanější vlastnosti patří jasný přehled o spotřebě a platbách, snadný způsob platby, počet speciálních nabídek nebo soutěží.

Finanční ukazatele

V roce 2019 dosáhly celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru 28,3 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 3,8 %. Výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení jedničky na českém trhu.

V tisících20182019

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Zákazníci – mobilní služby6 1886 2651,2 %
Tarifní 3 999 4 091 2,3 %
Předplacené karty 2 189 2 173 -0,7 %
M2M zákazníci z celkového počtu 439 500 13,9 %
Noví zákazníci – mobilní služby1177n/a
Tarifní 145 92 -36,6 %
Předplacené karty -134 -15 n/a
M2M noví zákazníci z celkového počtu 43 61 41,9 %
Zákazníci – fixní broadband25132027,5 %
Zákazníci – TV8614973,3 %
V milionech Kč20182019Meziroční změna (zaokrouhleno)
Celkové tržby 27 231 28 267 3,8 %
EBITDA – integrované služby 11 441 11 946 4,4 %

Poznámka: EBITDA vykázaná ve srovnatelné metodice s rokem 2018 (bez vlivu IFRS 16). Pokud bychom porovnali EBITDA After Lease (reportovanou od 1. 1. 2019), pak by ve srovnatelné metodice byla ve Q3/19 YTD meziročně o 4,0 % vyšší.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s více než 6,2 miliony zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz