Praha 1. října 2009 - Největší český operátor začíná dnešním dnem nabízet mobilní reklamu třetím stranám. Zadavatelé mohou volit z několika typů nových reklamních formátů: SMS/MMS kampaně, přílože k fakturám a reklamu přímo v telefonu na SIM Toolkit. Cena za zásah jednoho kontaktu se pohybuje v rozmezí 2,50 - 7 Kč a u každého typu je stanovena ve dvou úrovních, podle podrobnosti zacílení.
"V době, kdy veřejnost začíná být rezistentní vůči klasickým typům reklamy, přichází T-Mobile s novými a zároveň vysoce efektivními reklamními formáty," komentuje Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile a doplňuje: "Mobilní reklama se odlišuje přesným zacílením a umožňuje okamžitou reakci osloveného zákazníka. Zároveň je dobře měřitelná. Mobil je velmi osobní médium a většina lidí si sdělení, které obdrží do mobilu, přečte, případně pošle dál, o čemž svědčí výsledky našeho pilotu, který proběhl v první polovině tohoto roku."
Pilotní projekt přesvědčilVe všech případech měli oslovení možnost okamžitě reagovat proklikem na mobilní internetovou aplikaci, voláním na vložené telefonní číslo či formou SMS.
Průměrná response rate 2,72 % vysoce převyšovala stejný ukazatel u banerových kampaní na českém internetu (průměr se pohybuje na 0,1 - 0,2 %). Z tohoto pohledu byla úspěšnější i nejslabší kampaň celého pilotu s výsledkem 0,29 %. Největší pozornost si získala kampaň s response rate 11,78 %.
Dalším faktorem svědčícím ve prospěch tohoto typu reklamy je i fakt, že tři čtvrtiny příjemců si uchovaly reklamní sdělení ve svém mobilu, aby se k němu mohly vrátit, znovu si je přečíst či jinak s ním dále pracovat. Třetina adresátů obdrženou zprávu alespoň jednou poslala dále svým přátelům a známým. Forma cílené reklamy s nabízenými výhodami ve formě slev nebo informace o nových výrobcích byla obecně vnímána jako přidaná hodnota ze strany operátora.
Testované skupiny také vyjádřily vysokou pravděpodobnost využívání mobilní reklamy i v budoucnu. Zcela (na 100 %) je o tom přesvědčeno 58 % městských žen a 38 % mladých. Více než 4/5 účastníků pilotu by využívání této služby doporučily také svým přátelům a známým.
Zacílení = základ úspěchuZákladní ceny produktů se pohybují se na úrovni 2,50 - 7,00 Kč/zásah jednoho kontaktu podle typu produktu a úrovně cílení.
Žádný strach ze spamuCeník
Typ reklamy | Základní cílení/1 zásah (Kč) | Rozšířené cílení/1 zásah (Kč) |
SMS kampaň | 3,00 | 4,00 |
MMS kampaň | 5,00 | 7,00 |
Přílož k faktuře | 2,50 | 3,00 |
SIM Toolkit | 3,00 | 4,00 |
Poznámka: Ceny bez DPH 19 %. V ceně je zahrnuto vyhodnocení úspěšnosti kampaně (doručitelnost, CTR, conversion rate, etc.)
Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s téměř 6,2 milionu zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.
T-Mobile Czech Republic klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.
Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů).
Kontakt na tiskové oddělení: press@t-press.cz