Třetí čtvrtletí 2006: Nejvíce zákazníků využívá služeb T-Mobile

  • Tarifní zákazníci tvoří více než 34 % z celkového počtu 4,823 milionu zákazníků
  • Prvních devět měsíců přineslo 188 tisíc nových zákazníků
  • Nárůst celkových tržeb a ARPU

Praha 9. listopadu 2006 - Třetí čtvrtletí 2006 vyneslo společnost T-Mobile na první příčku na českém trhu z hlediska počtu aktivních zákazníků. Počet uživatelů služeb T-Mobile činil ke konci září 4,823 milionu, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 5,9 %. Ve výsledcích se pozitivně odrazilo dlouhodobé zaměření společnosti T-Mobile na segment tarifních zákazníků a snaha nabízet opravdu výhodné služby. Počet tarifních zákazníků činil 1,636 milionu, což představuje více než 34 % z celkového počtu zákazníků. Celkové tržby meziročně vzrostly o 5,5 % na 21,6 miliardy korun a čistý zisk dosáhl 4,1 miliardy korun. Ukazatel EBITDA činí přibližně 9,6 miliardy korun a hodnota EBITDA marže je 44,6 %. Podíl nehlasových služeb na tržbách v přepočtu na jednoho zákazníka představuje 21 %. 

"Uvedené výsledky ukazují že naše strategie stát se jedničkou na českém trhu funguje. V průběhu prvních devíti měsíců si naše služby vybralo více než 188 tisíc nových zákazníků. Pokud vezmeme v úvahu současnou míru penetrace v České republice, je to skutečně vynikající výsledek," říká Roland Mahler, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a dodává: "Naší strategií je investovat do zákazníků, což se odráží v širokém portfoliu inspirativních služeb a výhodných tarifních programů. Věřím, že v dlouhodobém výhledu nám tato strategie přinese nejen vyšší počet zákazníků, ale také zlepšení finančních výsledků." 

T-Mobile v prvních třech čtvrtletích roku 2006 rozhodně nezahálel. Výrazně snížil ceny roamingu, pod názvem BAV SE představil první (a zatím velice úspěšný) tarif určený pro děti a mladé lidi od 6 do 26 let, přinesl zákazníkům speciální nabídky zahrnující velký počet volných jednotek (minut, SMS) a rozšířil nejrychlejší bezdrátovou širokopásmovou službu Internet 4G na většinu území České republiky. Všechny tyto aktivity přispěly k pozitivním výsledkům společnosti. 

Zákazníci: počet nových tarifních zákazníků vzrostl o 200 %
Celkový počet zákazníků se meziročně zvýšil o 5,9 %. V prvních devíti měsících se pro T-Mobile rozhodlo 188 tisíc nových zákazníků. Celkový počet tarifních zákazníků vzrostl na 1,636 milionu. Ke konci září 2006 tak tarifní zákazníci tvořili více než 34 % celkové zákaznické základny. Neméně přesvědčivý je také meziroční nárůst nových tarifních zákazníků - o celých 200 %. Ukazatel churn (měsíční počet zákazníků, kteří přestali využívat služeb T-Mobile) se meziročně zvýšil o pouhých 0,4 procentního bodu na celkových 1,4 %.

Finanční výsledky: celkové tržby vyšší o 5,5 %, nárůst ARPU
V prvních třech čtvrtletích roku 2006 dosáhl T-Mobile Czech Republic celkových tržeb ve výši 21,6 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 5,5 %. Na tomto velmi dobrém výsledku se výraznou měrou podílely nárůst zákaznické báze a větší využívání poskytovaných služeb. Hodnota ukazatele EBITDA (zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací) dosáhla přibližně 9,6 miliard korun a EBITDA marže činila 44,6 %. Ukazatel ARPU (průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka) se meziročně mírně zvýšil o 1,4% na 490 Kč.
Do vývoje čistého zisku, který dosáhl 4,1 miliardy korun, se promítly především vyšší odpisy v tomto období.

Služby: přesná segmentace, UMTS pro více než 50 % české populace
Dosažené hodnoty jasně ukazují, že T-Mobile je schopen zákazníky oslovit prostřednictvím nabídek, které je vedou k většímu využívání služeb mobilní komunikace. Vedle zvýhodnění Pevná+, které je jednou z nejúspěšnějších služeb poskytovaných T-Mobile, byly zavedeny další služby, které výrazně snižují poplatky za volání, jako jsou například speciální balíčky volných jednotek určené pro nové i stávající zákazníky. Další významnou oblastí je roaming. Speciální roamingové zvýhodnění Cestovatel, které bylo uvedeno na trh v lednu letošního roku, nabízí nejlepší ceny roamingu na českém trhu. Ve třetím čtvrtletí byl největším hitem tarif BAV SE, který je určený pro segment nejmladších zákazníků ve věku od 6 do 26 let a nabízí výhodné ceny hovorů a SMS a velké množství speciálních balíčků volných jednotek. 

V oblasti datových služeb bylo nejdůležitější aktivitou rozšíření sítě UMTS (Internet 4G) přibližně do stovky největších českých měst a jejich okolí. V současné době tak může nejrychlejší mobilní širokopásmovou službu využívat více než 50 % české populace.

  1 - 9/2006   1 - 9/2005  Změna v %
Počet zákazníků ( ´000)   4 823  4 553  5,9
Tarifní zákazníci  1 636  1 220  34,1
Twist zákazníci  3 187  3 333  -4,4
Noví zákazníci ( ´000)  188  193  -2,6
Tarifní zákazníci  348  116  200,0
Twist zákazníci  -160  78  
Celkové tržby  (mil. Kč)  21 632  20 514  5,5
Tržby ze služeb  20 729  19 271  7,6
Čistý zisk (mil. Kč)  4 146  4 492  -7,7
EBITDA (mil. Kč)  9 632  9 669  -0,4
EBITDA marže - celkové tržby (%)  44,5  47,1  -2,6 p.b.
EBITDA marže - tržby ze služeb (%)  46,5  50,2  -3,7 p.b.
ARPU vč. zahraničních zákazníků (Kč)  490  483  1,4
Podíl nehlasových služeb na ARPU (%)  21 22   -0,4 p.b.

Finanční výsledky dle IFRS

Pro informace o dalších službách spuštěných v průběhu prvních devíti měsíců 2006 použijte níže uvedené odkazy:


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz