Uvítací tóny: nudě odzvonilo!

  • Už žádné tuuu-tuuu ve sluchátku, ale song dle výběru
  • Při čekání na zvednutí hovoru si poslechnete oblíbenou melodii volaného účastníka
  • Uvítací tóny si každý může do 30. dubna vyzkoušet zdarma

Zákazníci T-Mobile mají jedinečnou možnost, jak se odlišit od ostatních a projevit svou individualitu.  Od druhé poloviny března mohou využít novou službu Uvítací tóny, díky níž si lze vybrat některou z mnoha nahrávek a tu zvolit jako náhradu za standardní tón, který se volajícímu ozývá při vyzvánění.

Namísto standardního vyzváněcího tónu tak volající uslyší ve sluchátku třeba píseň I Feel Good od Jamese Browna. Uslyší ji tak dlouho, dokud volaný na hovor neodpoví nebo se hovor nepřesměruje. "Lidé se rádi odlišují, což je znát na počtu obrázků a log, kterými si vyzdobili displeje telefonů. Velmi populární jsou i vyzváněcí melodie. Jenže dosud šlo jen o úpravy přímo v mobilních telefonech. Služba Uvítací tóny umožňuje uživateli personalizovat svůj telefon už v síti - melodii totiž neuslyší majitel telefonu, ale každý, kdo mu zavolá," vysvětluje přednosti novinky Jiří Dvorjančanský, marketingový ředitel T-Mobile.

T-Mobile byl prvním evropským operátorem, který podobnou službu (v Británii známou pod názvem Caller Tunes, v Německu jako Sound Logo) nabídl svým zákazníkům, a nyní je opět první, kdo ji přináší na český trh. Už podle vyzvánění tak budou mít uživatelé možnost rozeznat, komu volají - posluchači klasické hudby, milovníkovi jazzu, rock'n'rollovému fanouškovi, vyznavači alternativní hudby nebo třeba obdivovateli nějaké známé osobnosti. Každý si totiž může vybrat z devíti kategorií (filmové melodie, rock, pop, české a slovenské hity, žertovné zvuky...), které budou zpočátku nabízet více než stovku různých nahrávek.

Do 30. dubna si navíc může každý vyzkoušet službu zdarma. Aktivace vybraného uvítacího tónu přijde na 15 Kč (včetně DPH) a měsíční provoz služby na stejnou částku (volající za službu ani za přehrání tónů nic neplatí). "Částky jsou podobné jako v případě vyzváněcích melodií, které si uživatelé mohou stáhnout do telefonu a které hrají jim, když jim někdo volá. Věříme, že si každý najde svou nahrávku, která ho bude dobře reprezentovat, a že službu využije hodně našich klientů," uvádí Dvorjančanský.

Kompletní nabídku Uvítacích tónů naleznou zájemci na stránkách t-mobile.cz a WAPu t-zones. Aktivace služby a výběr konkrétního uvítacího tónu z devíti různých kategorií lze provést zavoláním nebo zasláním SMS na speciální telefonní číslo. V případě aktivace přes SMS je do textu SMS třeba zadat pouze šestimístný objednací kód vybraného tónu.

Podobnou službu si během prvního roku provozu v Jižní Koreji (služba byla zavedena v roce 2002) zprovoznilo 34 procent klientů. Také proto ji brzy spustili i operátoři v dalších zemích: Čína (červenec 2002), Malajsie (srpen 2003), Izrael (srpen 2003), Japonsko (září 2003). Britský T-Mobile ji jako první v Evropě spustil na sklonku loňského roku.

V roce 2006 bude podle zprávy agentury Jupiter z května loňského roku zhruba 90 miliónů majitelů mobilních telefonů v Evropě - tedy asi 26 procent celého trhu - využívat služby pro personalizaci v průměrné hodnotě 33 eur ročně. Vznikne tak trh o celkové hodnotě 2,7 miliardy eur.

Země - data

2003 Celkem EU AT CZ DE NL UK
aktivní uživatelé t-zones 12/2003
GPRS & WAP, kromě MMS (mil.)

5,5

3,97

0,25

0,27

2,22

0,24

0,99

SMS odeslané (mld.)

21,97

17

0,52

1,67

11,24

0,59

2,98

MMS odeslané (mil.)

-

18,3

0,87

1,29

10,83

0,92

4,39

downloads 2003 - YTD 12/03 (mil.)

24,46

12,46

0,97

3,23

5,06

1,08

2,12

O t-zones
Strategie T-Mobile v oblasti datových služeb se zaměřuje na sjednocení zábavných a mesagingových služeb na jednom místě v rámci multimediální služby t-zones. První zemí, která obdobnou službu (portál www.click.cz) uvedla již v roce 2000, byl T-Mobile Czech Republic. Ostatní země T-Mobile představily t-zones v březnu 2003. Více než 150 partnerů spolupracuje na více než 500 službách t-zones, denně se na portálu objeví nejméně 300 novinek. Mezi nevětší partnery t-zones patří Sony, Universal Music, Turner Broadcasting, MTV, Sky, Financial Times nebo Wall Street Journal.

Poznámka
* "Uživatelem/aktivním uživatelem" se rozumí zákazník T-Mobile, který přistoupil k multimediálnímu portálu alespoň jednou v daném měsíci (počítá se pouze jedna návštěva portálu).


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz