Stabilní finanční výsledky
Rozdatované Česko - objem mobilních dat meziročně o polovinu vyšší, rychle roste i pevné připojení a TV služby
Modernizace mobilní sítě, rozšiřování ultrarychlého optického připojení a stavba privátních 5G sítí
Pomoc lidem i firmám v pandemii a důraz na rovnováhu online a offline života
Praha, 12. května 2021 - První čtvrtletí 2021 bylo pro celou zemi náročné kvůli dlouhotrvajícímu nouzovému stavu. Navzdory tomu T-Mobile Czech Republic neustále potvrzuje, že se na něj zákazníci mohou spolehnout. S cílem propojit Českou republiku kvalitním internetovým připojením T-Mobile vylepšuje svou mobilní síť posilováním technologií LTE a 5G a zároveň zůstává tuzemskou jedničkou v rychlosti budování optické sítě.
Výsledky hospodaření T-Mobile mají v prvním čtvrtletí roku 2021 nadále pozitivní ekonomickou trajektorii a potvrzují finanční stabilitu společnosti. Stále akcelerující trend růstu spotřeby mobilních dat doprovází meziroční nárůst volání, pevného připojení a televizních služeb a současně opačný trend v používání SMS. Počet mobilních zákazníků dosáhl téměř 6,2 milionu; 377 000 zákazníků využívalo pevné připojení a 199 000 některou z televizních služeb. Celkové tržby přesáhly 7 miliard korun.
T-Mobile nadále pomáhal nemocnicím, zdravotnickým zařízením a hygienickým stanicím, kterým až do konce nouzového stavu nepřetržitě poskytoval bezplatně neomezená mobilní data, a navíc zdarma navýšil kapacitu internetového připojení na nejvyšší dostupnou rychlost. Zákazníkům také v zimních měsících zvýhodnil televizní služby v rámci T-Mobile TV.
Operátor pokračoval v budování celostátní optické sítě a v prvním čtvrtletí připojil celkem 10 535 nových domácností, nejvíce v Praze, Ústí nad Labem, Přerově, Brně a Plzni. Letošní ambicí je zajistit gigabitové optické spojení pro dalších 100 tisíc domácností. Na českých univerzitách buduje privátní 5G kampusové sítě, které mají využití ve výzkumu i v budování Průmyslu 4.0.
Navzdory přísným omezením otevřel T-Mobile v Praze první prodejnu budoucnosti Magenta Experience Centrum, která bude v budoucnu sloužit jako místo setkávání, pořádání konferencí, tvorby podcastů a ukazování digitálních možností budoucnosti. V rámci marketingové kampaně společnost posilovala povědomí o výhodách mobilní aplikace Můj T-Mobile, s jejíž pomocí zákazníci vyřídí vše potřebné kdykoliv a odkudkoliv přímo na displeji svého chytrého telefonu. I přes protipandemickými opatřeními ztížené podmínky T-Mobile podporoval sportovní projekty pro širokou veřejnost, například sérii virtuálních závodů v běžeckém lyžování SkiTour, a připomínal nezbytnost aktivního pohybu pro udržení životní rovnováhy v digitální době.
„Poslední rok jasně ukázal, jak nezbytná je digitalizace pro život občanů, veřejnou správu, vzdělávací systém i pro zachování konkurenceschopnosti firem. Aby byla Česká republika úspěšná, musí to být propojená země. Nejen dálnicemi nebo železnicí, ale také kvalitní a spolehlivou informační a telekomunikační infrastrukturou“, říká José Perdomo Lorenzo, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Jsme připraveni investovat do naší společné budoucnosti a pokračovat v naplňování naší vize propojené země, liberalizaci internetu a v budování gigabitové společnosti.“
Zákazníci
Mobilní služby: K 31. březnu 2021 používalo mobilní služby T-Mobile téměř 6,2 milionu zákazníků. Již 59 % báze tvoří zákazníci se smlouvou. Podíl zákazníků využívajících předplacenou kartu se meziročně snížil na 32 %; naopak stále roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet vzrostl na 564 000 a představuje 9 % z celé zákaznické báze.
Vysokorychlostní pevné připojení: V prvním čtvrtletí roku 2021 využilo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 377 000 zákazníků, tedy o 7,7 % více než ve stejném období roku 2020.
TV: T-Mobile TV na IPTV nebo satelitních platformách používá téměř 199 000 zákazníků, meziročně o 16,4 % více.
V tisících
Q1 2020
Q1 2021
Zaokrouhleno
% meziročně
Zákazníci – mobilní služby
6 267
6 185
-1,3 %
Tarifní
3 602
3 627
0,7 %
Předplacené karty
2 153
1 994
-7,4 %
M2M
512
564
10,2 %
Noví zákazníci – mobilní služby
2
6
n/a
Tarifní
11
19
72,7 %
Předplacené karty
-20
-26
-30,0 %
M2M
12
13
8,3 %
Zákazníci – pevný broadband
350
377
7,7 %
Zákazníci – TV
171
199
16,4 %
Provoz v síti T-Mobile
Provoz v síti T-Mobile potvrdil trend růstu objemu přenesených dat a pokles SMS. Lidé stále potřebovali jak kontakt se svými blízkými, tak možnost vzdáleně pracovat nebo studovat. Počet volaných minut se meziročně zvýšil o téměř 11 %, oproti tomu počet SMS klesl o 20 %. Celkový objem přenesených dat se neustále zvyšuje: mobilní a fixní datový provoz vzrostl meziročně o více než 23 %, objem čistě mobilních dat byl ve srovnání se stejným obdobím 2020 o polovinu vyšší.
Spotřeba
Q1 2020
Q1 2021
Zaokrouhleno
% meziročně
Minuty (milion)
3 224
3 572
10,8 %
SMS (milion)
1 419
1 131
-20,3 %
Data (TB) – mobilní síť
32 666
49 967
53,0 %
Data (TB) – konvergované služby
104 646
129 165
23,4 %
Mobilní data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu
Mobilní a pevná data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu + Pevný internet vzduchem + Pevný internet do zásuvky
Finanční ukazatele
Přes přetrvávající výjimečnou situaci přesáhly celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru v Q1 2021 7 miliard Kč, což představuje meziroční nárůst o 2,8 %. Spolu s mírným nárustem EBITDA potvrzují celkové hospodářské výsledky dobrý výkon společnosti.
Finanční ukazatele
(v milionech Kč)
Q1 2020
Q1 2021
Zaokrouhleno
% meziročně
Celkové tržby
6 815
7 008
2,8 %
EBITDA After Lease
2 805
2 899
3,4 %
Celkové tržby vykázány bez ICSS (samostatná jednotka mezinárodní DT organizace). EBITDA After Lease zohledňuje mezinárodní účetní standard IFRS 16.
12. května 2021
PRVNÍ ČTVRTLETÍ 2021: T-MOBILE NA CESTĚ K PROPOJENÉ ZEMI

Výsledky hospodaření T-Mobile v prvním čtvrtletí roku 2021 potvrzují trend růstu spotřeby mobilních dat doprovázený meziročním nárůstem volání, pevného připojení a televizních služeb a současně opačný trend v používání SMS.