T-Mobile ve 3. čtvrtletí 2003: potvrzení růstu a historické prvenství v počtu tarifních zákazníků

  • Poprvé v historii zaznamenal T-Mobile nejvíce tarifních zákazníků využívajících síť GSM
  • Tržby se meziročně zvýšily o 14 %, EBITDA o 10 % a čistý zisk o 22 %
  • Uživatelé tarifních programů tvoří téměř 80 % čistého přírůstku zákazníků
  • Tarif Student si za dva měsíce existence aktivovalo na 15 tisíc zákazníků

Praha, 13. listopadu 2003 - Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. zaznamenala za první tři čtvrtletí tohoto roku dvojciferný nárůst ve všech důležitých finančních ukazatelích. Celkové tržby se oproti stejnému období předchozího roku zvýšily o 14 % z 15,7 miliardy Kč na 17,9 miliardy Kč. Meziroční nárůst o 10 % zaznamenal také ukazatel EBITDA: zatímco na konci třetího čtvrtletí roku 2002 činil 7,6 miliardy Kč, za první tři čtvrtletí tohoto roku dosáhl hodnoty 8,3 miliardy Kč. Čistý zisk vzrostl o 22 %, a to z 2,4 miliardy Kč za první tři čtvrtletí loňského roku na 2,9 miliardy k 30. září 2003. (Finanční výsledky jsou uvedeny dle německých účetních standardů.)

"Tyto výsledky jasně ukazují, že naše společnost i ve vysoce konkurenčním prostředí dosahuje výrazného růstu. Díky Tarifové epidemii jsme historicky poprvé dosáhli prvenství v celkovém počtu tarifních zákazníků využívajících síť GSM na českém trhu. Tento úspěch potvrzuje naši strategii, která se opírá o cílenou nabídku jasně vymezeným skupinám uživatelů," říká Roland Mahler, generální ředitel společnosti T-Mobile Czech Republic a.s.

Z nové podzimní nabídky se mimořádné oblibě těšil například Tarif Student - do konce října tohoto roku si jej aktivovalo na 15 tisíc zákazníků. Noví uživatelé tarifních programů se na celkovém čistém přírůstku klientů podíleli téměř 80 %. Celková zákaznická základna vzrostla oproti stejnému období loňského roku o 12 %, když k 30. září 2003 registroval T-Mobile Czech Republic a.s. 3 691 tisíc zákazníků.

Trvalé zvyšování počtu zákazníků se příznivě odrazilo i v provozních výsledcích. Za první tři čtvrtletí tohoto roku provolali uživatelé v síti T-Mobile 2 615 milionů minut, což je o 15 % více oproti stejnému období předchozího roku, a odeslali 1 229 milionů textových zpráv, čímž počet odeslaných SMS meziročně vzrostl o 27 %. Velmi dynamický růst zaznamenala rovněž oblast datových služeb. Svědčí o tom počet uživatelů služby GPRS, kterou k 30. září využívalo 6krát více zákazníků než loni. Velký zájem je také o služby s přidanou hodnotou - například počet stažených Java her se meziročně zvýšil dvanáctkrát.

Q1 - Q3 2003 Q1 - Q3 2002 Změna %
Počet zákazníků (000) 3 691 3 283 12,4
Tarifní zákazníci 814 580 40,3
Twist zákazníci 2 877 2 703 6,4
Noví zákazníci (000) 182 432 (57,9)
Tarifní zákazníci 143 132 8,3
Twist zákazníci 39 300 (87,0)
Celkové tržby (mil Kč) 17 906 15 717 13,9
EBITDA (mil Kč) 8 328 7 574 10,0
Čistý zisk (mil Kč) 2 938 2 405 22,2
ARPU (Kč) 489 487 0,4
Celkový počet provolaných minut (mil) 2 615 2 266 15,4
Celkový počet odeslaných SMS (mil) 1 229 965 27,4
Finanční výsledky uvedeny v souladu s německým GAAP.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz