SILVESTR 2019 V SÍTI T-MOBILE

  • Datový provoz meziročně vzrostl o 46 % na více než milion GB
  • Počet hovorů mírně klesl na 22,3 milionu
  • Počet SMS se snížil na 13,7 milionu

Praha, 1. ledna 2020 - Silvestrovský provoz v síti T-Mobile potvrdil trendy z předchozích let, především stálý růst objemu přenesených dat. Ostatní mobilní služby zaznamenaly mírný pokles, méně patrný je u volání a zřetelnější u textových zpráv. Češi uskutečnili v síti T-Mobile 22 320 182 hovorů, poslali 13 726 950 SMS a 327 175 MMS. Datový provoz se zvýšil oproti loňskému Silvestru o 46 % na 1 180 643 GB a nejsilnější byl odpoledne po páté hodině. Největší množství hovorů pak lidé uskutečnili tradičně po půlnoci.

Počet hovorů ve srovnání s loňským Silvestrem sice celkově mírně klesl na 22,3 milionu, přesto v nejvytíženějším čase, kterým byla první novoroční čtvrthodina, se četnost volání o více než 3% zvýšila. Během této chvíle uskutečnili Češi 1 200 468 hovorů. V první letošní hodině to pak bylo téměř 2,7 milionu hovorů.

Objem novoročních SMS, stejně jako v loňském roce, meziročně poklesl, a to o více než milion z celkových 14,8 na 13,7 milionu. Pokles o téměř 15 % byl pak nejvýznamnější právě v nejvytíženějším úseku kolem půlnoci. Ve srovnání se všedním dnem častěji než SMS lidé využívali multimediální zprávy. Celkem odeslali 327 175 MMS, což meziročně představuje pokles o necelá 4 %. Nejrušnější hodina v zasílání SMS a MMS zpráv byla v čase mezi 23:45 a 00:45. Nejvytíženější čtvrthodina pak nastala v 0:15.

Objem přenesených dat se meziročně zvýšil, a to o 46 % na 1 180 TB. Lidé data využívali intenzivně už od silvestrovské deváté dopolední hodiny až po novoroční druhou ranní, nejvíce pak v době mezi 17:15 – 18:15.


 
O společnosti

Společnost T-Mobile Czech Republic, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom, je s více než 6,2 miliony zákazníků jedničkou na českém trhu. T-Mobile je integrovaným operátorem a kromě mobilních a pevných telekomunikačních služeb nabízí i komplexní ICT řešení. Svým klientům poskytuje nadstandardní služby ve vysokorychlostní síti, což prokazuje i srovnávací měření kvality sítí umlaut (dříve P3), v němž T-Mobile již potřetí získal ocenění Best-in-Test.

T-Mobile Czech Republic, zakládající člen národní sítě UN Global Compact v České republice, klade důraz na odpovědný přístup k okolí a ke společnosti. Drží se férových pravidel podnikání, pomáhá na svět prospěšným aplikacím a službám, podporuje neziskové organizace, drobné podnikatele i jednotlivce a pomáhá při mimořádných událostech. Zaměstnanci společnosti působí jako dobrovolníci na řadě míst celé republiky.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz, www.t-press.cz (portál pro novináře), www.t-mobile.cz/pomahame (informace o společenské odpovědnosti) a www.rozjezdy.cz (T-Mobile Rozjezdy – program podpory drobných podnikatelů). 

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz, +420603601031