T-Mobile International zaznamenal ve třetím čtvrtletí růst tržeb i počtu zákazníků

  • Počet zákazníků ve srovnání s prvními devíti měsíci roku 2005 vzrostl o 10,2 % a objem tržeb o 9,3 %
  • T-Mobile Deutschland zaznamenal vyšší čistý přírůstek nových zákazníků a vyšší EBITDA marži
  • Více než 500 000 zákazníků si vybralo tarify Relax 1000, Max, apod.
  • T-Mobile USA se blíží hranici 25 milionů zákazníků
  • T-Mobile UK zaznamenal dvojciferný nárůst tržeb

Bonn 9. listopadu 2006 - T-Mobile International pokračuje v úspěšném růstu. V průběhu třetího čtvrtletí 2006 získal přibližně 1,4 milionu nových zákazníků, přičemž obzvláště povzbudivý je fakt, že zhruba 89 % z nich tvoří zákazníci tarifní, což znamená pokračování trendu z minulých čtvrtletí. Celkový objem tržeb se zvýšil o 9,3 % (2 miliardy eur) na celkových 23,6 miliard eur. Největší růst  - 18,2 % - zaznamenal T‑Mobile USA. Hodnota ukazatele EBITDA skupiny T-Mobile za první tři čtvrtletí činí 7,3 miliard eur, což představuje mírný meziroční nárůst. Hodnota EBITDA marže ve třetím čtvrtletí činí 32,8 %, což je výrazně více než v minulých čtvrtletích. Hlavním důvodem tohoto pozitivního vývoje je výrazné zlepšení v T-Mobile UK, kde hodnota EBITDA marže dosáhla 28 %. 

Podrobné informace o jednotlivých národních společnostech 

T-Mobile Deutschland ve třetím čtvrtletí opět zaznamenal úspěch. Celkem má nyní 30,7 milionů zákazníků, což představuje meziroční nárůst přibližně o 7 %. Ve srovnání s předchozím čtvrtletím se počet zákazníků zvýšil o 236 000, z čehož 150 000 představují zákazníci tarifní. I přes výrazný pokles minutových cen hovorů, který je důsledkem velkého konkurenčního tlaku a nižších poplatků za terminaci volání, klesly tržby společnosti ve srovnání s prvními devíti měsíci roku 2005 pouze o 3,6 %. Ve srovnání s minulým čtvrtletím tržby dokonce mírně vzrostly (2,12 miliard eur oproti 2,06 miliardám eur). EBITDA marže přesáhla 40 % (42,1 %) v porovnání s 39,3 % v minulém čtvrtletí. Tržby plynoucí ze služeb se rovněž zvýšily, a to z 1,87 miliard eur ve druhém čtvrtletí na 1,95 miliard eur. Průměrná hodnota ARPU pro všechny segmenty zůstává stabilní, v segmentu tarifních zákazníků se v porovnání s minulým čtvrtletím zvýšila o 2 eura (na současných 37 eur). Nové tarifní programy, z nichž některé byly uvedeny na trh teprve na počátku října, si získaly velkou popularitu. Jeden z nových tarifů, jako je např. tarif Basix, Relax 400, Relax 1000 či Max, si vybralo více než 500 000 stávajících a nových zákazníků.

T-Mobile USA získal v uplynulém čtvrtletí přibližně 800 000 nových zákazníků. V současné době tak má celkem 24,1 milionů zákazníků a pomalu se blíží hranici 25 milionů. Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se celkový počet uživatelů zvýšil o 19 %. Tržby dosáhly ve třetím čtvrtletí hodnoty 3,4 miliardy eur, což znamená, že ve srovnání s prvními třemi čtvrtletími roku 2005 vzrostly o 18 % . Tržby ze služeb ve stejném období (1.-3. čtvrtletí) vzrostly o více než 21 % a ve třetím čtvrtletí dosáhly 2,8 miliard eur.

T-Mobile UK zaznamenal povzbudivý dvojciferný nárůst tržeb, které stouply přibližně o 10 % na cca 1,2 miliardy eur. EBITDA marže společnosti výrazně vzrostla z 15,2 % ve druhém čtvrtletí na 28 %. Zvýšil se i objem tržeb plynoucích ze služeb, a to o 16 % v porovnání se stejným čtvrtletím minulého roku na současných 1,1 miliard eur. Počet zákazníků zůstává zhruba stejný jako v minulém čtvrtletí a pohybuje se kolem 16,7 milionů. Celkový počet zákazníků byl ovlivněn rozsáhlou deregistrací předplacených karet v počtu cca 54 000. 

T-Mobile Austria v tomto čtvrtletí získal 45 000 nových zákazníků, a rozšířil tak svou zákaznickou základnu na 3.2 milionů uživatelů. Ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2006 stoupl ukazatel EBITDA této společnosti o 32 milionů eur na 110 milionů eur a EBITDA marže se zvýšila z 27,4 na 32,8 procent.

T-Mobile Netherlands vykázal nejsilnější růst v letošním roce (85 000 nových zákazníků). Tohoto výsledky bylo dosaženu především nižšími cenami telefonů a snižujícími se provizemi dealerů.

Finanční výsledky společností T-Mobile ve střední a východní Evropě jsou rovněž pozitivní. Například národní společnosti v České republice, na Slovensku a v Chorvatsku zaznamenaly dvojnásobný nárůst tržeb. Vývoj počtu zákazníků v těchto společnostech odpovídá očekáváním. Růst se pohyboval mezi 5,2 % (Maďarsko) a 19,6 % (Chorvatsko).

Klíčové údaje v tabulkách - T-Mobile Group (v PDF)


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz