T-Mobile pokračuje v růstu

  • Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile majoritní podíl, dosáhl 69,2 miliónu
  • T-Mobile USA získal v roce 2004 4,2 miliónu nových zákazníků
  • T-Mobile Deutschland pokračuje v trendu trvalého růstu

Počet zákazníků společností, v nichž má T-Mobile International majoritní podíl, vzrostl v roce 2004 o 8,1 miliónu, a to z původních 61,1 miliónů na 69,2 miliónu. Čistý přírůstek zákazníků skupiny T-Mobile International oproti předchozímu roku vzrostl o jeden milión, což představuje nárůst ve výši přibližně 13 %, tedy zhruba stejně jako v roce 2003. Jen samotný T-Mobile USA získal 4,2 miliónu zákazníků, tj. 32 % z celkového počtu, z toho 1 milión ve 4. čtvrtletí loňského roku. V Evropě dosáhl počet nových zákazníků stejně jako v roce 2003 3,9 miliónu. T-Mobile Deutschland, tak jako společnosti T Mobile v ostatních zemích, se i nadále zaměřil na kvalitativní růst. Tři čtvrtiny z čistého přírůstku ve výši 1,1 miliónu zákazníků dosaženého v roce 2004 tvořili tarifní zákazníci (923 000), z toho 159 000 jich společnost získala v posledním čtvrtletí roku. Počet uživatelů předplacených karet se v tomto období snížil o 46 000. Společnost T Mobile se v loňském roce rovněž řídila strategií snižování dotací přístrojů ve prospěch atraktivnějších tarifních nabídek.

údaje v mil. 31.12.2004 31.12.2003 změna v mil. změna v %
celkový počet zákazníků 69,2 61,1 8,1 13,3 %
T-Mobile Deutschland 27,5 26,3 1,1 4,3 %
T-Mobile UK* 15,7 13,6 2,1 15,3 %
T-Mobile USA 17,3 13,1 4,2 31,9 %
T-Mobile Austria 2,0 2,0 0 0
T-Mobile Czech Republic 4,4 3,9 0,4 10,5 %
T-Mobile Netherlands 2,3 2,0 0,3 13,8 %

* včetně Virgin Mobile

Před nedávnem T-Mobile podrobně představil svůj program "Save for Growth", zaměřený na zvýšení efektivity a kvality, jehož cílem je posílení konkurenceschopnosti a zvýšení investic do dalšího růstu. S pomocí tohoto programu chce T-Mobile do konce roku 2006 snížit celkové roční provozní náklady v Evropě (tj. v Německu, Velké Británii, Nizozemsku, Rakousku a České republice) o 1 miliardu eur, tj. uspořit cca 10 procent stávajících nákladů. Z této částky chce společnost až 500 miliónů eur investovat do iniciativ zaměřených na další růst.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz