Test reakcí řidičů: bez handsfree až o třetinu pomalejší!

  • Při telefonování bez handsfree se prodlužují reakce řidičů až o 33 %
  • Řidiči telefonující s handsfree v testu bezpečné jízdy méně chybovali
  • Nevěnování plné pozornosti řízení vozidel je nejčetnější a také jednou z nejtragičtějších příčin dopravních nehod

Praha 26. července 2007 - Test jízd při telefonování s a bez handsfree, jenž uspořádal T-Mobile na okruhu v České Lípě - Sosnové a do něhož se zapojilo více než dvacet novinářů, přinesl jasné výsledky: bez použití handsfree se reakce řidičů prodlužují až o 33 %! Podle statistik Ministerstva dopravy je přitom nevěnování plné pozornosti řízení nejčetnější a také jednou z nejtragičtějších příčin dopravních nehod.

Testování proběhlo ve třech disciplínách. Největší rozdíl se ukázal při precizní "jízdě zručnosti": při telefonování bez handsfree řidiči trasu absolvovali za dobu v průměru o třetinu delší. V rychlostním testu s pevným startem byli řidiči bez handsfree průměrně o 9 % pomalejší než řidiči s handsfree. V disciplíně nazvané Škola bezpečné jízdy, ve které na řidiče čekaly úhybné manévry či jízda na kluzkém povrchu, byl rozdíl časů v průměru 7 % v neprospěch řidičů bez handsfree. Byl zde však také znát menší počet chyb řidičů, kteří telefonovali s handsfree. Obdobné chyby přitom ve ztížených jízdních podmínkách zpravidla vedou k vážným dopravním nehodám.

"Dlouhodobě se snažíme apelovat na řidiče, aby při telefonování za volantem využívali handsfree," uvádí Jitka Pacolová, vedoucí týmu externí komunikace T-Mobile. "Test jasně prokázal, že je k tomu pádný důvod: rozdíl v reakcích řidičů při telefonování s a bez handsfree je zřetelný. Nezanedbatelným aspektem je také vyšší počet chyb, jichž se řidiči bez handsfree dopouštějí. Takové momenty přitom vážně ohrožují životy," dodává.

Test jízd s a bez handsfree se uskutečnil v rámci úspěšného projektu jaXmobilem, jenž T-Mobile spustil v roce 2005, a jehož ústředním bodem je stejnojmenný portál www.jaxmobilem.cz. Test je zároveň součástí probíhající kampaně T-Mobile, nazvané Call&Drive. Oba uvedené projekty jsou součástí programu společenské odpovědnosti T-Mobile, který dále zahrnuje Fond T-Mobile, zaměřující se na podporu místních iniciativ v regionech, kde firma působí. T-Mobile navíc každoročně pořádá charitativní aukci mezi zaměstnanci, organizuje zaměstnanecký dobrovolnický program, podporuje třídění odpadu ve firmě a jako první mobilní operátor na trhu zahájil zpětný odběr starých telefonů a jejich bezplatnou ekologickou likvidaci ve všech prodejnách T-Mobile.


 
O společnosti

 

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,5 milionům zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu a jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.
Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými a moravskými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.
T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou ze strategických priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. V rámci ESG agendy se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje na opatření vedoucí ke zmírnění klimatických změn a zvyšování digitální gramotnosti české populace. Operátor cíleně podporuje neziskové organizace a znevýhodněné skupiny a pomáhá při mimořádných událostech.

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz