Q3 2020: ROSTOUCÍ ZÁJEM O MOBILNÍ DATA – PODPORA ČESKÉ EKONOMIKY – GIGABITOVÁ SPOLEČNOST

  • Nárůst nejen datové spotřeby zákazníků stále pokračuje
  • Stabilní finanční situace
  • Stojíme při našich zákaznících

Praha, 12. listopadu 2020 – Také ve třetím čtvrtletí 2020 ovlivnila život v Česku i stav hospodářství pandemická situace. Ve druhém čtvrtletí se T-Mobile soustředil na opatření pro nastartování ekonomiky. V letních měsících pak přišel s unikátní kampaní pro oživení turistického ruchu v České republice. Navzdory nejisté ekonomické situaci způsobené pandemií dosáhl T-Mobile ve třetím čtvrtletí zlepšení klíčových finančních ukazatelů ve srovnání s druhým čtvrtletí 2020. I nadále se největší tuzemský mobilní operátor úspěšně věnoval svým strategickým cílům, zejména liberalizaci internetu a budování gigabitové společnosti. V oblasti CSR operátor rozdělil téměř dva miliony korun na projekty zaměřené na boj proti osamělosti a sociální izolaci, jež zapříčinila pandemie koronaviru.

„Po zdánlivě bezstarostném létě jsme si všichni museli znovu uvědomit, v jak nejisté době se nacházíme. Spolehlivé telekomunikační služby jsou nezbytné a jsem rád, že je můžeme našim zákazníkům poskytovat,“ říká Juraj Bóna, ředitel T-Mobile pro Českou republiku, a doplňuje: „Díky našim službám mohou být zákazníci stále ve spojení, ať už se jedná o kontakt s blízkými, pracovní záležitosti či distanční výuku.“

T-Mobile v červenci a srpnu uvedl unikátní kampaň „Spolu po magentové“ na podporu tuzemského cestovního ruchu. Ve více než 1 000 turistických lokalitách využily nabídku neomezených dat zdarma desítky tisíc zákazníků. Dostupný mobilní internet pro každého podpořil T-Mobile také novou nabídkou datových balíčků pro uživatele předplacených karet Twist i virtuálního operátora Kaktus nebo porcí 24 GB zdarma za nákup chytrého telefonu.

Navzdory komplikovaným podmínkám v letošním roce pokračovala výstavba optické sítě T-Mobile podle plánu i ve třetím čtvrtletí. Za devět měsíců rozšířil operátor pokrytí o dalších 40 000 domácností. Do konce roku by mělo přibýt dalších více než 30 000 a celkové číslo se tak bude blížit hranici 200 000. I během léta pokračovalo pokrývání stanic pražského metra LTE sítí. T-Mobile rovněž v červenci dokončil výstavbu první „5G ready“ kampusové sítě v rámci spolupráce s VŠB-TUO.

V září operátor jako první nabídl svým zákazníkům zdarma Informační linku Hygienické služby České republiky 1221. V následujících měsících se T-Mobile soustředil na cílenou pomoc, například zdravotnickým zařízením, rodinám samoživitelů, školákům, kteří se nemohli účastnit distanční výuky…

Zákazníci

Mobilní služby: K 30. září 2020 poskytoval T-Mobile mobilní služby téměř 6,2 milionu zákazníkům, z nichž více než 58 % jsou tarifní uživatelé. Počet zákazníků využívajících předplacenou kartu v čase mírně klesá; naopak dvouciferně roste obliba M2M SIM karet pro chytrá zařízení, jejichž počet již přesáhl půl milionu.

Vysokorychlostní pevné připojení: Na konci třetího čtvrtletí 2020 využívalo pevné služby, včetně xDSL, Pevného internetu vzduchem nebo Pevného internetu do zásuvky 361 000 zákazníků; tedy o 18,4 % více než ve stejném období roku 2019.

TV: Televizní službu T-Mobile na IPTV a satelitní platformě sledovalo na konci třetího čtvrtletí 2020 celkem 184 000 zákazníků. To je meziročně o 48,4 % více.

V tisícíchQ1–Q3 2019Q1–Q3 2020

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Zákazníci – mobilní služby6 2826 181-1,6 %
Tarifní 3 615 3 600 -0,4 %
Předplacené karty 2 185 2 037 -6,8 %
M2M 482 544 12,9 %
Přírůstek / úbytek zákazníků – mobilní služby95-84n/a
Tarifní 56 9 -83,9 %
Předplacené karty -4 -137 n/a
M2M 43 44 2,3 %
Zákazníci – fixní broadband30536118,4 %
Zákazníci – TV12418448,4 %
Provozní výsledky

Třetí čtvrtletí jen potvrdilo trend chování zákazníků, který započal během jarní vlny pandemie. Zákazníci i během letních měsíců hojně využívali telekomunikační služby, aby neztratili kontakt se svými blízkými, měli k dispozici vždy aktuální informace nebo pro práci z domova. Nárůst datového provozu byl rovněž ovlivněn unikátní letní kampaní „Spolu po magentové“.

Počet provolaných minut se meziročně zvýšil o 10 %, počet SMS o 32,5 % a přesáhl 4 miliardy. Celkový objem přenesených dat vzrostl ještě podstatněji: mobilní a FWA datový provoz meziročně o 41,1 %, objem dat přenesených pouze mobilními zařízeními se ve srovnání se stejným obdobím 2019 zvýšil o 58,1 %.

SpotřebaQ1–Q3 2019Q1–Q3 2020

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Minuty (milion) 8 773 9 652 10,0 %
SMS (milion) 3 049 4 040 32,5 %
Data (TB) – mobilní síť 73 975 116 931 58,1 %
Data (TB) – mobilní a FWA přístup 227 911 321 528 41,1 %

Poznámka: Mobilní data zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu. Mobilní a FWA přístup zahrnují mobilní datové tarify + Pevný internet bez drátu + Pevný internet vzduchem + Pevný internet do zásuvky.

Finanční ukazatele

Výrazné zvýšení spotřeby zákazníků se projevilo také v růst tržeb – celkové výnosy z mobilních a pevných služeb včetně prodeje hardwaru přesáhly 20,8 miliardy Kč za první tři čtvrtletí letošního roku. Zlepšení dosáhly klíčové finanční ukazatele rovněž v porovnání s obdobím od dubna do června letošního roku. Výsledky potvrzují dobrý výkon společnosti a její postavení na českém trhu.

Finanční ukazatele  (v milionech Kč)Q1–Q3 2019Q1–Q3 2020

Meziroční změna

(zaokrouhleno)

Celkové tržby 20 469 20 805 1,6 %
EBITDA After Lease 8 428 8 534 1,3 %

Poznámka: Celkové tržby vykázány bez ICSS (samostatná jednotka mezinárodní DT organizace). EBITDA After Lease zohledňuje mezinárodní účetní standard IFRS 15. Údaje byly zpětně upraveny.


 
O společnosti

T-Mobile je největší operátor v ČR, který poskytuje mobilní služby již 6,3 milionu zákazníků. Neustále inovuje a rozšiřuje mobilní infrastrukturu, provozuje již více než 1 042 5G vysílačů a svou sítí páté generace pokrývá 21 % obyvatel ČR. Jako digitální leader T-Mobile zásadně přispívá digitalizaci Česka také budováním a rozvojem optické infrastruktury s cílem naplnit svou dlouhodobou vizi o Propojené zemi.

Na průmyslovém využití 5G sítí T-Mobile spolupracuje s předními českými technickými univerzitami, na nichž buduje privátní kampusové sítě. Společné projekty v podobě inovačních hubů a testbedů pak cíleně podporují digitalizaci firem, startupy a rozvoj inovačního prostředí v ČR.

T-Mobile je stabilním a silným partnerem malých i velkých firem, kterým nabízí nejmodernější datacentra a pokročilá řešení pro bezpečnou a spolehlivou správu dat. Služby v oblasti kybernetické bezpečnosti či cloudová a systémová řešení využívají nejen korporace a státní správa, ale také drobní živnostníci.
Jednou z priorit společnosti je ohleduplné a udržitelné podnikání. Kromě naplňování konkrétních cílů v rámci iniciativy Green Deal se T-Mobile dlouhodobě zaměřuje i na zmírnění digitální propasti a mentální wellbeing a podporu společensky zodpovědných aktivit. Vůči společnosti jako celku pak přijal auditovatelný závazek, že do konce roku 2024 budou mít jeho CSR aktivity přímý dopad na 555 200 jedinců. Společnost cíleně podporuje neziskové organizace i jednotlivce, pomáhá při mimořádných událostech a její zaměstnanci se pravidelně zapojují do řady dobrovolnických aktivit po celé ČR.
T-Mobile je členem národní sítě UN Global Compact a její služby byly již potřetí hodnoceny jako nejlepší v Best-in-test UMLAUT (dříve P3).

Více informací o společnosti najdete na www.t-mobile.cz.

Kontakt na tiskové oddělenípress@t-press.cz

X